Amazon liderem rynku smart speakers. Google w dół

W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 28,6 miliona inteligentnych głośników - wynika z danych firmy badawczej Canalys.

km
km
Udostępnij artykuł:
Amazon liderem rynku smart speakers. Google w dół

Globalna sprzedaż smart speakers wzrosła o 44,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 (19,7 mln).

Pozycję zdecydowanego lidera rynku utrzymał Amazon, ze sprzedażą 10,4 miliona urządzeń Echo, o blisko 2/3 większą rok do roku.

Na drugie miejsce wskoczył chiński gigant e-commerce Alibaba, który jednocześnie odzyskał pierwsze miejsce na swoim lokalnym rynku. W III kwartale Alibaba sprzedała 3,9 miliona swoich głośników - o 77,6 proc. więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej. Dzięki temu zepchnęła na trzecią pozycję lokalnego rywala Baidu, który zanotował sprzedaż na poziomie 3,7 miliona sztuk.

Poza podium wypadło z kolei Google, które jako jedyne w czołówce zanotowało spadek sprzedaży w ujęciu rocznym - o 40,1 proc., z 5,9 miliona do 3,5 miliona smart speakers. Top 5 rankingu uzupełniła firma Xiaomi.

grafika

Analitycy Canalys podkreślają, że coraz większy udział w rynku inteligentnych głośników mają urządzenia wyposażone w wyświetlacze. W III kwartale odpowiadały one za 22 proc. całkowitej sprzedaży (6,3 mln). Na tym polu wyróżnił się Amazon, którego produkt Echo Show 5 odpowiadał za 16 proc. wszystkich sprzedanych przez firmę inteligentnych głośników i był jednocześnie najlepiej sprzedającym się tego typu urządzeniem spośród wszystkich marek.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?