Amazon planuje sprzedawać fan fiction "Pamiętników wampirów"

Sieć sprzedaży Amazon planuje wprowadzić do swojej oferty serię fanowskich opowiadań inspirowanych serialami "Pamiętniki wampirów", "Plotkara" i "Słodkie kłamstewka". Podpisano już umowę z Warner Bros - dystrybutorem serii.

megafon.pl / pr
megafon.pl / pr
Udostępnij artykuł:
Amazon planuje sprzedawać fan fiction "Pamiętników wampirów"

Dotychczas fan fiction powstałe na bazie filmów czy książek nie mogło być wydawane ze względu na potencjalne naruszenie praw autorskich. Amazon Publishing podpisało jednak ugodę, z której wynika, że - w zależności od przychodów ze sprzedaży - autorzy opowiadań otrzymają od 20 do 35 procent kwoty z zysku.

Na potrzeby tej specyficznej oferty stworzono platformę Kindle Worlds, dostępną na razie tylko w USA. Autorzy fan fiction mają zakaz publikowania opowiadań pornograficznych.

Najsłynniejszym fan fiction jest trylogia "50 twarzy Greya" E. L. James, która pierwotnie powstała na motywach sagi "Zmierzch".

Na platformach blogowych powstają setki materiałów fanowskich, najczęściej adaptowanymi seriami są m.in. "Pamiętniki wampirów" i "Czysta krew", ale sporej bazy reinterpretacji doczekał się również chociażby serial BBC "Sherlock".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?