“Angora”, “Newsweek” i “Wprost” ze wzrostami

“Tele Tydzień” jest najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce, ale notuje spadek, jak większość tytułów z czołowej dziesiątki. Wzrostami pochwalić się mogą jedynie “Angora”, “Newsweek” i “Wprost”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z badania PBC General, w okresie od czerwca do listopada ub.r. po “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 31,69 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,24 pkt. proc.   Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 18,42 proc. respondentów (spadek o 0,26 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,40 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,76 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,71 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,22 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 9,11 proc. czytelników, więcej o 0,16 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował wzrost z 5,90 proc. do 6,82 proc. Dało mu to awans z pozycji 9. na miejsce 7. i pozwoliło wyprzedzić “Politykę” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł bowiem z 7,13 proc. do 6,70 proc.

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową “Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 15,95 proc. respondentów, czyli o 1,32 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.   Wydawana także przez Edipresse “Pani Domu” awansowała na miejsce drugie, notując wzrost czytelnictwa z 15,29 proc. do 15,74 proc. Tytułowi temu udało się wyprzedzić “Tinę” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,73 pkt. proc. i wyniosło 14,83 proc. Zajęła ona trzecią lokatę.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo wzrosło o 0,07 pkt. proc. do 10,63 proc.   Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce szóste, a czytało ją 8,88 proc. respondentów. Była druga wśród pism people.

 

 Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2010 roku na losowej próbie 24 280 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych