AOL kupiło Tacodę

AOL - internetowy oddział koncernu Time Warner Inc. - chcezwiększyć swoją obecność na rynku internetowej reklamy poprzezzakup firmy Tacoda Inc., specjalizującej się w dostarczaniu reklamna podstawie zachowań użytkowników w sieci.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

Jak poinformowały obie firmy, technologia stosowana przez Tacodę(tzw. "behavioral targeting"), będzie świetnym uzupełnieniem usługAOL na rynku reklamy online. Reklamodawcy korzystający z usługTacody mogą docierać ze swoim przekazem do określonych grupodbiorców, na podstawie stron jakie odwiedzają w sieci. WedługeMarketera, rynek tego typu reklam będzie wart 3,8 miliarda dolaróww 2011 roku, w porównaniu do 350 milionów dolarów w rokuubiegłym.

Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione, ale jakinformują zaznajomione ze sprawą źródła, AOL zapłaciło za Tacodę275 milionów dolarów.

Mająca swoją siedzibę w Nowym Jorku Tacoda powstała w 2001 roku,obecnie zatrudnia około 100 osób. W jej sieci reklamowej znajdujesię ponad 4 tysiące internetowych stron. Wśród klientów firmy sąm.in. Coca-Cola, Bank of America i General Motors.

Zakup AOL jest kolejnym na rynku internetowej reklamy. Googlekupiło za 3,1 miliarda dolarów DoubleClick, Mirosoft za 6 miliardówdolarów aQuantive, a Yahoo za 680 milionów dolarów Right Media.Również AOL wcześniej nie próżnowało. W tym roku kupiło ono firmyThird Screen Media i AdTech AG, w ubiegłym Lightningcast, a przedtrzema laty Advertising.com.

Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"