Po zakupie Time Warnera AT&T przejmuje sieć reklamową AppNexus

AT&T przejął działającą na globalnym rynku sieć reklamową AppNexus działającą w obszarze reklamy programmatic. Koncern zamierza w ten sposób usprawnić dotarcie do potencjalnych reklamodawców po niedawnym zakupie Time Warnera. Według nieoficjalnych informacji wartość transakcji może wynosić 1,6 mld dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Po zakupie Time Warnera AT&T przejmuje sieć reklamową AppNexus

W drugiej połowie czerwca br. pod dwóch latach negocjacji i zgodzie udzielonej przez amerykański sąd federalny AT&T sfinalizował zakup za 85 mld dol. koncernu medialnego Time Warner. Teraz, jak donosi Reuters AT&T dokonał kolejnego przejęcia, tym razem firmy AppNexus.

AppNexus jest działającą na rynku od 2007 r. międzynarodową siecią reklamową specjalizującą się obecnie w sprzedaży reklam w modelu programmatic z wykorzystaniem rozwiązań chmurowych.

Kilka dni temu pojawiły się medialne doniesienia o tym, że AT&T prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie zakupu AppNexus. W poniedziałek ujawniono, że obaj partnerzy zawarli umowę w sprawie akwizycji. Oficjalnie nie ujawniono wartości transakcji, jednak Reuters wskazuje na kwotę 1,6 mld dol., która wcześniej miała być wymieniana w trakcie negocjacji.

Obserwatorzy rynku jako motyw przejęcia AppNexus widzą chęć poszerzenia przez AT&T możliwości dotarcia z ofertą do reklamodawców w sytuacji, gdy po zakupie Time Warnera portfolio koncernu znacznie się powiększy. Akwizycja ma być też jednym ze sposobów walki AT&T z dominacją Facebooka i Google na rynku reklamowym.

Finalizacja przejęcia AppNexus przez AT&T jest spodziewana w III kwartale br. po zaakceptowaniu transakcji przez odpowiednie urzędy regulacyjne w Stanach Zjednoczonych.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej