Axel Springer ponownie pozywa producenta Adblocka Plus. Oskarżenie o łamanie praw autorskich

Koncern Axel Springer wniósł nowy pozew przeciwko firmie Eyeo, producentowi oprogramowania Adblock Plus pozwalającego na blokowanie reklam na stronach internetowych. Niemiecki wydawca powołuje się na prawo autorskie, które jego zdaniem Eyeo łamie naruszając integralność stron internetowych.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Sądowe spory pomiędzy Axel Springer a Eyeo mają kilkuletnią historię. W przeszłości medialny koncern oskarżał producenta Adblocka Plus o naruszanie zasad uczciwej konkurencji, ostatecznie jednak przegrał walkę wiosną 2018 r., gdy niemiecki sąd najwyższy oddalił roszczenia Axel Springer.

Teraz, jak informują niemieckie media (m.in. „Der Spiegel”) Axel Springer powrócił do sądu w Hamburgu z kolejnym pozwem przeciwko Eyeo. Tym razem koncern oskarża firmę o złamanie przepisów prawa autorskiego.

Jak przekonują prawnicy reprezentujący wydawcę producent Adblocka Plus poprzez oddanie użytkownikom narzędzia do blokowania reklam naraża niemieckie media na wielomilionowe straty finansowe, tym samym hamując rozwój rzetelnego i wartościowego dziennikarstwa.

Dodatkowo Claas-Hendrik Soehring, szef działu prawa prasowego w Axel Springer argumentuje, że Adblock Plus ingeruje w kod stron internetowych, co oznacza naruszenie oferty przygotowanej przez wydawcę serwisu.

Eyeo stanowczo odpiera zarzuty sformułowane w pozwie. Laura Dornheim, rzeczniczka firmy w rozmowie z serwisem Heise online za niedorzeczne uznała stwierdzenie, że Adblock Plus jako wtyczka stosowana przez użytkowników w przeglądarce może w jakikolwiek sposób ingerować w konstrukcję stron utrzymywanych na serwerach niemieckiego wydawcy.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii