Bloomberg rozpoczyna w Waszyngtonie zwolnienia pracowników

Agencja informacyjna Bloomberg rozpoczęła pierwszą turę zapowiadanych wcześniej zwolnień pracowników. Na początek wymówienia otrzymało dwunastu wydawców i reporterów z redakcji w Waszyngtonie, w sumie pracę ma stracić około stu osób.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Choć rzecznik Bloomberga odmówił oficjalnego komentarza w sprawie redukcji to wiadomo, że wydawca już wcześniej zapowiadał cięcia personalne tłumacząc je koniecznością oszczędności. Nie będą one jednak znaczące biorąc pod uwagę fakt, że roczne przychody agencji kształtują się na poziomie ok. 9. mld dol.

Łącznie pracę w Bloombergu ma stracić ok. 100. osób z zespołu dziennikarskiego - to niewiele, bo amerykański wydawca zatrudnia obecnie na całym świecie ok. 2,4 tys. dziennikarzy. Na pierwszy ogień poszła redakcja w Waszyngtonie, w której wypowiedzenia wręczono 12 pracownikom.

Wśród zwolnionych waszyngtońskich dziennikarzy znalazła się m.in. Dawn Kopecki, która w czerwcu br. skierowała do kierownictwa Bloomberga list. Zarzuciła w nim szefom agencji pychę, skłonność do wewnętrznych walk i niskie morale.

Agencja Bloomberg rozpoczęła restrukturyzację po tym, jak rok temu na stanowisko szefa powrócił jej założyciel Michael Bloomberg, który wcześniej w latach 2002-2013 sprawował funkcję burmistrza Nowego Jorku. Jednym z założeń Bloomberga jest odchudzenie bardzo rozbudowanej obecnie firmy, która prowadzi swoje biura w 150 krajach na całym świecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska