British Airways: Change for Good

W tym roku mija 10 lat od rozpoczęcia akcji Change for Good

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Akcji, dzięki której British Airways wspólnie z UNICEF-em zebrały "drobne" o wartości ponad 17 mln funtów.

7 maja br. gościem specjalnym na lotnisku Heathrow podczas uroczystości 10-lecia istnienia programu była Jej Wysokość Królowa Elżbieta II.

Od 1994 r. linie British Airways, wspólnie z organizacją UNICEF, prowadzą na pokładach swoich samolotów akcję zbierania "drobnych" w różnych walutach. Celem akcji Change for Good jest niesienie pomocy najbardziej potrzebującym dzieciom na całym świecie.

Po powrocie z podróży pasażer wrzuca do szuflady średnio 2 dolary, o których szybko zapomina. Dzięki akcji UNICEF-u i British Airways, część z tych dotychczas niewykorzystywanych pieniędzy jest przeznaczana na pomoc dzieciom. Pieniądze zbierane są przez personel pokładowy British Airways. Monety, drobne banknoty w przeróżnych walutach, które pozostały po światowych wojażach, wkładane są przez pasażerów w specjalne koperty. W ciągu dziesięciu lat istnienia program Change for Good, zgromadził z darów pasażerów British Airways "drobne" o wartości ponad 17 milionów funtów.

Aby upamiętnić tą szczególną dla British Airways i UNICEF-u rocznicę, JKM Elżbieta II osobiście odsłoniła wyjątkowe malowanie jednego z Boeingów 747 latających w barwach British Airways. Nazwany po prostu "Change for Good" będzie odwiedzał porty lotnicze na całym świecie, a umieszczony na nim malunek - symbol wdzięczności tysięcy dzieci, które skorzystały z pomocy pasażerów British Airways - ma przypominać, że każdy z pasażerów może pomóc tym, którzy tej pomocy najbardziej potrzebują - dzieciom.

Gospodarzami uroczystości podczas której dokonano prezentacji wyjątkowego samolotu byli Lord Marshall, Przewodniczący Zarządu British Airways, Lord Puttnam, prezes brytyjskiego oddziału UNICEF-u oraz sir Roger Moor - ambasador dobrej woli UNICEF-u.

Lord Puttnam powiedział: "Dumni jesteśmy z faktu, że również Królowa wspiera naszą wspólną akcję. Sukces tego programu jest wspólnym sukcesem British Airways i UNICEF-u, a dziesięć lat jego działalności odmieniło życie tysięcy dzieci na całym świecie."

Najważniejsze osiągnięcia akcji Change for Good:

Sfinansowanie narodowego programu szczepień w Zambii. Zaszczepiono przeciwko polio ponad 1,2 mln dzieci.

Przekazanie łącznie ponad 1 miliona GBP na działalność UNICEF w mieście Meksyk. Ostatnia kwota w wysokości 150 tysięcy GBP wsparła program pomocy dla dzieci ulicy.

Odbudowanie i wyposażenie zniszczonej szkoły podstawowej w Nigerii. Dziś uczy się w niej 3 000 dzieci.

Przekazanie funduszy dla dzieci z Indii, Salwadoru, Kosowa, Iraku i Iranu.

W 2004 r. pieniądze z Change for Good wesprą projekt edukacyjny dotyczący HIV i AIDS. Akcja edukacyjna będzie prowadzona wśród indyjskich dzieci.

Nieoceniony wkład w powodzenie akcji Change for Good wnoszą załogi samolotów British Airways. To dzięki ich zachętom pasażerowie linii wspierają swoimi funduszami potrzebujące dzieci. Wielu dobroczyńców miało okazję odwiedzić miejsca, w których realizowane są projekty i przekonało się, na jakie cele przeznaczane są ich dary.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych