Canalys: do 2012 r. region Azji i Pacyfiku największym rynkiem sprzedaży smartfonów

Rynek smartfonów cały czas notuje imponujący wzrost sprzedaży na całym świecie, a szczególnie w regionie Azji i Pacyfiku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według firmy analitycznej Canalys, w bieżącym roku sprzedaż smartfonów w regionie Azji i Pacyfiku wzrośnie w ujęciu rocznym o 53 proc., do 76,7 miliona urządzeń, a w roku 2011 ma bez problemu przekroczyć poziom 100 milionów sztuk.

Region ten ma też w 2012 roku pokonać Europę, Bliski Wschód i Afrykę (EMEA) i stać się największym rynkiem na świecie, odpowiadającym wówczas za 36 proc. ogółu sprzedanych smartfonów.

W zeszłym roku udział smartfonów w ogólnej liczbie sprzedanych telefonów komórkowych w regionie Azji i Pacyfiku wyniósł 11 proc. Wskaźnik ten ma stale rosnąć, a w roku 2012 już co piąta sprzedana w regionie komórka ma być smartfonem.

Canalys prognozuje także, że dominującym systemem instalowanym w smartfonach sprzedawanych w regionie Azji i Pacyfiku będzie w najbliższych latach Symbian. Jego udział będzie jednak malał ze względu na wzrost jaki mają odnotować konkurencyjne platformy, takie jak oferowane przez Apple, OHA, Microsoft czy RIM.

Rynek smartfonów w regionie Azji i Pacyfiku

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?