Chrome 69 oferuje nowy wygląd, łatwiejsze wyszukiwanie informacji oraz generowanie bezpiecznych haseł

Google udostępnił kolejną wersję przeglądarki Chrome oznaczoną numerem 69. Wśród nowości w tej odsłonie programu pojawił się zmieniony wygląd okna i ikon, wyszukiwanie informacji bez konieczności uruchamiania nowej karty oraz mechanizm generujący automatycznie nowe bezpieczne hasła logowania do internetowych serwisów i usług.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Chrome 69 oferuje nowy wygląd, łatwiejsze wyszukiwanie informacji oraz generowanie bezpiecznych haseł

Informując o wprowadzeniu nowej wersji przeglądarki Chrome Google poinformował, że została ona udostępniona z okazji 10 rocznicy debiutu tego programu na rynku.

Chrome oznaczony numerem 69 oferuje kilka nowości, wśród których znalazł się odświeżony wygląd przeglądarki. Zmianie uległ kształt i wykończenie okien oraz kart, a także sposób prezentowania ikon, który ma m.in. ułatwiać użytkownikowi pracę z programem przy wielu otwartych jednocześnie stronach internetowych. Do dyspozycji użytkownika jest także więcej motywów graficznych możliwych do zastosowania w przeglądarce.

grafika

Drugą z nowości w Chrome 69 jest usprawniony menedżer haseł, który według Google jest bezpieczniejszy niż wcześniej. Dodatkowo wprowadzono funkcję generatora haseł, który w wypadku zakładania przez użytkownika nowego konta w konkretnym serwisie lub usłudze online automatycznie wygeneruje odpowiednio bezpieczne hasło dostępu i zapisze je w menedżerze.

grafika

Kolejnym przydatnym elementem dodanym w Chrome 69 może być funkcja o nazwie Omnibox, czyli zintegrowanie paska wyszukiwania z oknem przeglądarki. Dzięki temu użytkownik nie musi otwierać nowej karty i uruchamiać wyszukiwarki Google aby szybko odnaleźć w sieci interesujące go informacje.

grafika

Z danych StatCounter wynika, że w lipcu br. Chrome miał w skali globalnej 59,69 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 58,94 proc. w czerwcu i zdecydowanie dominował w swoim segmencie. W Polsce Chrome także zanotował wyraźny wzrost. Przeglądarka Google miała w lipcu br. aż 77,85 proc. udziału, wobec 77,22 proc. w czerwcu.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"