Zyski Comcastu rosną, a subskrypcje Peacock stoją w miejscu

Comcast, czyli właściciel NBCUniversal (NBCU) i Sky, odnotował wzrost zysku w drugim kwartale 2023 r. dzięki sprzedaży parków rozrywki i sukcesowi „Super Mario Bros. Film”. Jednak serwis Peacock nie może pochwalić się znaczącym wzrostem liczby subskrybentów.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Zyski Comcastu rosną, a subskrypcje Peacock stoją w miejscu

Comcast poinformował o swoich dochodach za drugi kwartał 2023 r. Przychody kinowe wzrosły o 65,9 proc. rok do roku wraz z wydaniem „Super Mario Bros. Film”, a Peacock zyskał tylko dwa miliony subskrybentów w ciągu trzech miesięcy.

Subskrybenci Peacock

Peacock miał 22 miliony abonentów w USA na koniec pierwszego kwartału 2023 r., a jego baza subskrybentów wynosi obecnie 24 miliony, przy czym przychody platformy wzrosły o 85 proc. do 820 mln USD, a skorygowana strata operacyjna w drugim kwartale wynosi 651 mln USD.

Dodatkowe dwa miliony subskrybentów w drugim kwartale wykupiły usługę przed planowaną podwyżką. Cena Peacock Premium z reklamami wzrosła o 1 USD do 5,99 USD miesięcznie, a Peacock Premium Plus o 2 USD do 11,99 USD miesięcznie.

Przychody Comcastu

Całkowite przychody firmy wzrosły w drugim kwartale o 1,7 proc. do 30,51 mld USD. „Konsekwentne inwestycje, których dokonujemy w nasze rozwijające się firmy, nadal generują dobre wyniki i zapewniają nam bardzo dobrą pozycję zarówno teraz, jak i w przyszłości” — powiedział Brian L. Roberts, prezes i dyrektor generalny Comcast Corporation.

Podczas rozmowy o zyskach firmy za drugi kwartał, prezes Comcast, Mike Cavanagh, omówił trwające strajki aktorów i scenarzystów w USA i powiedział, że firma „jest zobowiązana do jak najszybszego osiągnięcia uczciwego porozumienia z gildiami”.

Na początku lipca, Cavanagh przeprowadził restrukturyzację i zmiany w zarządzaniu w NBCU, a Susan Rovner zrezygnowała z funkcji prezesa ds. treści rozrywkowych w NBCU Television & Streaming.

Peacock wystartował w kwietniu 2020 roku. Subskrypcja premium kosztuje 5,99 dol. miesięcznie. Można też skorzystać z rocznego planu za 59,99 dol. miesięcznie. W Polsce treści z tej platformy są dostępne w serwisie SkyShowtime, który wystartował w lutym 2023 roku.

Comcast to obecnie jeden z największych na świecie koncernów medialnych. Jest właścicielem m.in. NBCUniversal (NBCU), stacji NBC oraz platform Xfinity i Sky, a także serwisu VoD Peacock.

MM
Autor artykułu:
MM
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski