Dagbladet gotów kupić Orklę Media

Dom prasowy Avishuset Dagbladet, wydawca "Dagbladet", czołowego dziennika w Norwegii, ogłosił plany kupna medialnej części koncernu Orkla.

Rzeczpospolita-kk
Rzeczpospolita-kk
Udostępnij artykuł:

Należy do niego też Presspublica, wydawca "Rz" - informuje dzisiejsza "Rzeczpospolita".

- Jesteśmy zainteresowani całością Orkli Media i płacimy gotówką - stwierdził Cato Hellesjo, szef Avishuset Dagbladet w rozmowie z norweskim dziennikiem biznesowym "Dagens Naeringsliv".

Gazeta już na początku grudnia poinformowała, że Dagbladet, kontrolowany przez Jensa Heyerdahla, byłego prezesa Orkli, pracuje nad sfinansowaniem kupna Orkli Media wycenianej na 8 - 9 mld koron norweskich, czyli ok. 1,1 - 1,2 mld euro. Według szefa Avishuset Dagbladet, gotówkę na kupno tej jednej z największych skandynawskich grup prasowych zapewni trójka znanych norweskich biznesmenów: Jens Heyerdahl, współtwórca Orkli Media, działający na rynku nieruchomości Torstein Tvenge i armator Ragnar Horn.

Zdaniem norweskiej prasy Avishuset Dagbladet jest teraz najpoważniejszym krajowym kandydatem do przejęcia Orkli Media.

Rzeczpospolita-kk
Autor artykułu:
Rzeczpospolita-kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat