Deutsche Telekom sprzedaje Ströerowi T-online.de i InteractiveMedia

Operator telekomunikacyjny Deutsche Telekom (właściciel sieci T-Mobile) podpisał z firmą reklamy zewnętrznej Ströer umowę sprzedaży serwisu T-online.de i agencji marketingu internetowego InteractiveMedia. Ströer zapłaci za nie swoimi akcjami o wartości 0,3 mld euro.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Ströer w zamian za T-online.de i InteractiveMedia przekaże Deutsche Telekom swoje nowo wyemitowane udziały o wartości 0,3 mld euro, które podniosą kapitał spółki o ok. 11-13 proc. Transakcję musi jeszcze zaakceptować niemieckie Federalne Biuro ds. Karteli, jej finalizacja jest planowana na czwarty kwartał br.

Deutsche Telekom tłumaczy sprzedaż T-online.de i InteractiveMedia swoją strategią polegającą na skupieniu się na usługach telekomunikacyjnych. - Jesteśmy zadowoleni, że znaleźliśmy takiego partnera jak Ströer, który może dalej zwiększyć potencjał serwisu i wypracować znaczące synergie między naszymi firmami. To jedna z przyczyn, dla których zdecydowaliśmy się otrzymać zapłatę w akcjach Ströera - komentuje Niek Jan van Damme, członek zarządu Deutsche Telekom.

Dla Ströera te akwizycje oznaczają dalsze rozwinięcie działalności internetowej, która obecnie przynosi firmie 25 proc. przychodów i rośnie najszybciej. W ciągu kilku lat jej udział ma zwiększyć się do 50 proc. W minionym roku finansowym spółka zanotowała 721 mln euro wpływów netto. Przypomnijmy, że polski oddział Ströera miesiąc temu kupił za 4,6 mln zł sieć reklamy internetowej Ad-Vice.

T-online.de jest jednym z najpopularniejszych niemieckich serwisów informacyjnych, oferuje też usługę poczty mailowej i służy jako centrum obsługi klientów Deutsche Telekom. Operator podkreśla, że wszystkie te usługi będą dalej świadczone i dla użytkowników nic się nie zmieni.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję