Disney+ zyskał 7 mln subskrybentów. Streaming z mniejszą stratą

W zeszłym kwartale liczba subskrybentów Disney+ wzrosła o 6,9 mln do 112,6 mln, a strata operacyjna całego pionu streamingowego Disneya zmalała o prawie 1,1 mld dolarów. Pion telewizyjny firmy jest dalej zyskowny, ale jego przychody spadły o 9 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Disney+ zyskał 7 mln subskrybentów. Streaming z mniejszą stratą

W zeszłym kwartale liczba subskrybentów Disney+ wzrosła o 6,9 mln do 112,6 mln. Na koniec września br. Disney+ miał 46,5 mln subskrybentów w USA i Kanadzie (o 0,5 mln więcej niż kwartał wcześniej), a w pozostałych krajach (oprócz Indii, gdzie działa pod marką Hotstar) liczba jego klientów wzrosła z 59,7 do 66,1 mln.

Hotstar zanotował natomiast spadek z 40,4 do 37,6 mln subskrybentów, przy czym średni przychód miesięczny na każdego podskoczył z 59 do 70 centów. 

Platforma, jako Disney+, wielokrotnie droższa jest w USA i Kanadzie (wzrost przeciętnego przychodu miesięcznego z 7,31 do 7,50 dolara) oraz na innych rynkach (z 6,01 do 6,10 dolara).

Disney+ zyskuje na podwyżkach i reklamach

W USA i Kanadzie ten wzrost wynika z rosnącej popularności pakietu reklamowego (koncern klasyfikuje wpływy z reklam jako pochodzące o klienta, któremu się wyświetlają), a w innych krajach poza Indiami - z podwyżki cen subskrypcji. W listopadzie i grudniu Disney+ podnosi ceny w całej Europie, także w Polsce. Natomiast z początkiem listopada wprowadził w wybranych krajach europejskich pakiet z reklamami.

grafika

Z kolei Hulu zanotowało nieznaczny wzrost liczby subskrybentów - z 48,3 do 48,5 mln, a średni przychód od każdego zmalał o 2 proc.

grafika

Wszystkie platformy streamingowe Disneya, także sportowy ESPN+, wypracowały w zeszłym kwartale 5,55 mld dolarów przychodów (o 13 proc. więcej niż przed rokiem), a ich strata operacyjna zmalała z 1,47 mld do 387 mln dolarów.

W całym minionym roku obrotowym wpływy segmentu streamingowego zwiększyły się o 12 proc. do 21,93 mld dolarów, a strata operacyjna spadła z 4,01 do 2,61 mld dolarów.

grafika

Mniej z telewizji, ESPN zyskowniejszy

Od zeszłego kwartału Disney osobno podaje wyniki swoich stacji i platform opartych na rozrywce, a osobno tych sportowych, czyli ESPN i indyjskiego Star. W pionie rozrywkowym platformy streamingowe osiągnęły wzrost przychodów o 12 proc. do 5,04 mld dolarów i spadek straty operacyjnej a 1,41 mld do 420 mln dolarów.

Wpływy telewizji linearnej zmalały o 9 proc. do 2,63 mld dolarów, ale jej zysk operacyjny spadł minimalnie, do 805 mln. Natomiast sprzedaż treści i licencji zmniejszyła się o 3 proc. do 1,86 mld dolarów, a jej strata operacyjna pogłębiła z 8 do 149 mln dolarów.

grafika

ESPN zwiększył natomiast przychody o 1 proc. do 3,82 mld dolarów i zysk operacyjny z 831 do 953 mln, chociaż poza USA i Kanadą jego strata pogłębiła się z 19 do 34 mln dolarów.

Z kolei w pionie obejmującym parki rozrywki oraz sprzedaż gadżetów wpływy wzrosły o 13 proc. do 8,16 mld dolarów (z czego te z parków poza USA i Kanadą - o 55 proc. do 1,66 mld), a zysk operacyjny poszedł w górę z 1,34 do 1,76 mld.

grafika

Koncernowi przy wzroście kwartalnych przychodów z 20,15 do 21,24 mld dolarów udało się zwiększyć zysk netto przypadający jednostce dominującej ze 162 do 264 mln dolarów (czyli z 9 do 14 centów na akcję).

Całorocznie wpływy poszły w górę z 82,72 do 88,9 mld dolarów, a zysk netto przypisany jednostce dominującej zmalał z 3,14 do 2,35 mld.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"