Dostawcy energii zwiększają wydatki reklamowe. Liderem Tauron, Polkomtel i Orange z dużymi wzrostami

Przez jedenaście miesięcy 2015 roku dostawcy i dystrybutorzy energii elektrycznej wydali na reklamy w mediach pozainternetowych 82 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej zainwestowali w telewizji, gazetach i radiu. Reklamowym liderem branży jest Tauron, a największą dynamikę wydatków notują Polkomtel i Orange.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie od stycznia do listopada 2015 roku cennikowe wydatki reklamowe dostawców i dystrybutorów energii elektrycznej w mediach pozainternetowych wyniosły 111,5 mln zł - wynika z danych Kantar Media. Było to 81,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Zdecydowana większość, bo blisko dwie trzecie tych budżetów ulokowano w telewizji - 70,4 mln zł. To 225 proc. więcej niż rok wcześniej. W omawianym okresie dostawcy prądu znacznie więcej zainwestowali również w reklamę w radiu (o 40,8 proc. - 10,9 mln zł) oraz na outdoorze (36,1 proc. więcej, blisko 4 mln zł). Więcej na ich reklamach zarobiły też magazyny (wzrost o 28,2 proc., do 4,8 mln zł) oraz kina (wzrost o 19,5 proc., do 9,7 mln zł).

Mniej reklam firm z branży energetycznej było w dziennikach, gdzie te wydatki spadły w skali roku o 31,1 proc., do 11,8 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiecej-reklam-sklepow-w-radiu-lidl-tesco-i-carrefour-z-wiekszymi-wydatkami-w-dol-biedronka ##

Największym reklamodawcą wśród dostawców prądu w okresie styczeń-listopad 2015 roku była spółka Tauron Polska Energia, która zwiększyła wydatki reklamowe w tradycyjnych mediach rok do roku o 12,4 proc., do 26,5 mln zł. Jesienią 2015 roku Tauron wspierał kampanią m.in. ofertę „Prąd z serwisantem 24h dla firm”.

Niewiele mniej na promocję swoich usług wydała w tym czasie Polska Grupa Energetyczna (PGE) - było to 23,6 mln zł (35,6 proc. więcej niż rok wcześniej). W ostatniej kampanii firma promowała się hasłem „Prąd jak prąd, ale w stałej cenie”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ing-bank-slaski-bank-millennium-i-pko-bp-z-mniejszymi-wydatkami-reklamowymi-w-gore-mbank ##

Koncern Energa zainwestował z kolei 9,3 mln zł, czyli 47,8 proc. więcej w skali roku. Latem 2015 roku akcją ze sportowcami promował program CSR-owy „Energa dla Ciebie”.

Do czołówki największych reklamodawców wśród dostawców i dystrybutorów energii trafili w tym roku dwaj operatorzy telefonii komórkowej: Polkomtel i Orange Polska, którzy od niedawna oferują swoim klientom energię. Polkomtel na wsparcie reklamowe tych usług wydał w mediach 14,6 mln zł, a Orange - 12 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było