Dwurdzeniowe platformy Intela dla twórców gier

Intel poinformował o współpracy z twórcami gier udostępniając im platformy dwurdzeniowe pomagające w lepszym dostosowaniu aplikacji do równoległej pracy w kilku wątkach

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dzięki procesorom dwurdzeniowym oraz technologiom wielowątkowym przyszłe gry będą charakteryzowały się m.in. lepszą sztuczną inteligencją i animacją postaci oraz dokładniejszym odwzorowaniem świata.

 Współpraca jest jednym z elementów opracowanego przez Intel Software and Solutions Group programu "wczesnego udostępnienia" (Early Access Program). W ramach tego programu Intel zapewnia twórcom gier platformy bazujące na dwurdzeniowych procesorach Intel® Pentium® Extreme Edition z technologią Hyper-Threading oraz chipsetach Intel® 955X Express (znanych wcześniej pod kryptonimem "Glenwood").

 Platformy wykorzystują najnowsze narzędzia i aplikacje Intela pomagające twórcom w szybszym opracowywaniu i wdrażaniu aplikacji wielowątkowych. Intel udostępnia m.in. takie narzędzia, jak: Intel® C++ Compiler, Intel® VTune™ Performance Analyzer, Intel® Performance Primitives oraz Intel® Threading Tools.

 "Kończy się czas oprogramowania tworzonego jedynie dla pojedynczych procesorów" - powiedział Robert Crooke, wiceprezes Digital Enterprise Group oraz dyrektor generalny Business Client Division Intela. "Intel zapewnia platformę oraz narzędzia pomagające twórcom gier w dalszym rozwoju w kierunku środowiska wielordzeniowego i wielowątkowego".

 Gry stają się coraz bardziej skomplikowane i wymagające. Technologie wielowątkowe pozwolą twórcom na takie pisanie kodu, by kluczowe dla działania gry silniki mogły równolegle, w oddzielnych wątkach, obsługiwać takie obszary, jak sztuczna inteligencja czy fizyka gry. Dzięki procesorom wielordzeniowym oraz technologii Hyper-Threading każdy z procesorów logicznych będzie mógł pracować równolegle w różnych wątkach oraz z wykorzystaniem różnych rdzeni logicznych. Zapewni to grom przyszłej generacji wyższy poziom realizmu i szczegółowości.

 Intel, jako wiodący dostawca technologii dla branży gier komputerowych, współpracuje z twórcami na różne sposoby. Pomagał branży gier komputerowych w budowaniu infrastruktury wielowątkowych narzędzi, aplikacji i gier jeszcze przed zaprezentowaniem technologii Hyper-Threading w 2002 roku. Intel oferuje również narzędzia programowe i produkty umożliwiające 64-bitowe kodowanie. Technologia wielordzeniowa to kolejny krok  pozwalający na czerpanie większych korzyści z aplikacji wielowątkowych. Nowe rozwiązania pozwolą na stworzenie w przyszłości jeszcze lepszych gier nowej generacji.

 "Platforma Intela to najważniejsza część zasobów umożliwiających rozwój gier komputerowych" - powiedział Tim Sweeney, CEO Epic Games. "To na niej tworzymy pierwsze szkice naszego dzieła i piszemy początkowy kod. Ta platforma jest odpowiedzią na nasze oczekiwania zarówno w stosunku do dzisiejszych technologii, jak i do rozwiązań przyszłości".

 "System dwurdzeniowy pomoże nam w tworzeniu bardziej 'żywych' gier z lepszą animacją, sztuczną inteligencją i całą masą dodatkowych, ciekawych rozwiązań, których nie mogliśmy stosować do tej pory" - powiedział Martin Sevigny, dyrektor techniczny Ubisoft. "Przetwarzanie równoległe będzie bardzo ważnym elementem pozwalającym na opracowanie takich rozwiązań".

 Intel planuje wprowadzenie na rynek dwóch oddzielnych platform dwurdzeniowych w drugim kwartale bieżącego roku. Platforma dla entuzjastów mocy obliczeniowej i cyfrowej rozrywki najwyższej jakości będzie wyposażona w procesor Intel Pentium Extreme Edition. Równolegle dostępna będzie również platforma bazująca na dwurdzeniowych procesorach Intel® Pentium® D. Dostarczenie systemów twórcom oprogramowania jest jednym z elementów programu "wczesnego udostępnienia" (Early Access Program). Dodatkowe informacje o programie można znaleźć w Internecie, pod adresem: www.intel.com/ids/eap.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?