„Dziennik Gazeta Prawna” ze wzrostem w internecie. Na czele portal „Super Expressu”

Portal „Super Expressu” jest zdecydowanym liderem zasięgowym wśród witryn dzienników ogólnopolskich, natomiast na dużo dłużej internautów przyciągają serwisy „Gazety Wyborczej”, „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Duży wzrost wyników osiągnęły Dziennik.pl i Gazetaprawna.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Dziennik Gazeta Prawna” ze wzrostem w internecie. Na czele portal „Super Expressu”

W styczniu br. Portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 10,87 mln internautów, co przełożyło się na 36,6 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 9 minut i 3 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna przyciągnęła ponad 2 mln internautów więcej niż dwie kolejne w rankingu. Platformę „Gazety Wyborczej” (Agora) odwiedziło 8,65 mln użytkowników (dało to 29,12 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 22 minuty i 13 sekund, a portal „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 8,06 mln odwiedzających, 27,13 proc. zasięgu oraz 15 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Na kilkanaście minut każdego odwiedzającego przyciągał też serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska), w połowie 2022 roku włączony do sekcji sportowej Onetu. Zajrzało na niego 7,3 mln internautów (24,57 proc. zasięgu), spędzając średnio po 18 minut i 9 sekund.

Na platformie „GW” od dekady działa oferta subskrypcyjna, na koniec września ub.r. korzystało z niej 292 tys. użytkowników, po spadku o 2 tys. rok do roku. Kilka la temu płatny dostęp do autorskich treści w serwisach swoich tytułów prasowych wprowadził RASP, jesienią ub.r. ofertę Mediaklub na dobre zastąpił Onet Premium.

Portal „Rzeczpospolitej” przed witrynami „DGP” i „Pulsu Biznesu”

W dalszej części zestawienia przeważają serwisy dzienników o tematyce gospodarczo-prawnej. Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło 6,92 mln internautów (23,28 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 33 sekundy. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor PL) ma trzy witryny: Dziennik.pl zanotował 6,35 mln użytkowników, 4 minuty i 48 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego oraz 21,39 proc. zasięgu, Gazetaprawna.pl - 5,71 mln internautów, 19,23 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 39 sekund przeciętnego czasu, a Forsal.pl - 2,08 mln internautów, 7,01 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 48 sekund średniego czasu.

Serwis „Pulsu Biznesu” przyciągnął 1,58 mln użytkowników (5,32 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na minutę i 54 sekundy. Witryny wszystkich tych dzienników też oferują subskrypcyjny dostęp do wszystkich treści. „PB” ostatnio liczbę klientów swojej oferty cyfrowej podał w maju 2022 roku, korzystało z niej wtedy 25 tys. osób.

Z kolei portal i.pl, uruchomiony przez Polska Press jesienią 2022 roku (wydawnictwo od lat nie ma już gazety ogólnokrajowej, ale 17 jego dzienników regionalnych jest dostępnych prawie w całym kraju), odwiedziło 5,67 mln internautów (19,09 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 minuty i 59 sekund.

grafika

Miesiąc do miesiąca portal „Super Expressu” zyskał 59,9 tys. użytkowników (to 0,5 proc. w górę), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 54 sekundy (11 proc.).

Platforma „Gazety Polskiej” zanotowała spadek o 86,3 tys. odwiedzających (1 proc.), a witryna „Faktu” - o 761,9 tys. (8,6 proc.). Przy czym na pierwszej przeciętny czas korzystania wydłużył się o 9 sekund (0,7 proc.), a na drugiej o 2 minuty i 3 sekundy (14,8 proc.).

Serwis „Przeglądu Sportowego” zyskał 252,6 tys. użytkowników (3,6 proc.) oraz 2 minuty i 43 sekundy średniego czasu korzystania (17,5 proc.). Jeszcze mocniej zwiększyły się wyniki dwóch witryn „Dziennika Gazety Prawnej”. Dziennik.pl osiągnął wzrost o 699,2 tys. odwiedzających (12,4 proc.) i 12 sekund spędzonych średnio przez każdego (4,3 proc.), a Gazetaprawna.pl - o 1,05 mln internautów (22,7 proc.) i 40 sekund przeciętnego czasu (22,3 proc.).

Nieznacznie wzrosła odwiedzalność Forsal.pl i i.pl. Pierwszy portal zyskał 56,2 tys. użytkowników (1 proc.) i 21 sekund średniego czasu korzystania (9,6 proc.), a drugi -  26,7 tys. odwiedzających (1,3 proc.) i 3 sekundy średniego czasu (1,8 proc.).

Z kolei w serwisie „Pulsu Biznesu” przybyło 351,1 tys. internautów (28,5 proc.), za to przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 24 sekundy (17,4 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu