Organizatorzy eventów stawiają na online także po pandemii

90 proc. organizatorów wydarzeń rozważa w swoich planach wpisanie formatu eventów online w ramach strategii działań w przyszłości - wynika z raportu instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Organizatorzy eventów stawiają na online także po pandemii
Fot. Pixabay

W raporcie „Digital Event” została przedstawiona perspektywa organizatorów wydarzeń po stronie zleceniodawcy, którzy w ramach badania podsumowali mijający rok pod kątem działań eventowych, a także odnieśli się do planów na przyszłość.

Wynika z niego, że aż blisko 90 proc. badanych rozważa w swoich planach wpisanie formatu eventów online w ramach strategii działań w przyszłości – nawet w przypadku zniesienia obostrzeń i powrotu tradycyjnych wydarzeń. W ubiegłym roku aż 80 proc. badanych bało udział w organizacji eventów online w swojej firmie.

Według raportu większość, bo 80 proc. pytanych, w przyszłości skłania się do wykorzystywania obu formuł – online i offline, a 10 proc. zdecyduje się je łączyć (formuła hybrydowa). Zaledwie 9 proc. badanych chciałoby organizować jedynie eventy offline.

- Z perspektywy globalnej organizacja eventów hybrydowych jest dużym wyzwaniem. Bardzo trudno jest połączyć te dwie formuły i zrobić to w sposób profesjonalny i dostarczyć odpowiednią jakość, nie wspominając już o skorelowaniu stref czasowych. Natomiast, kiedy rozdzieliliśmy eventy online i offline, dopasowaliśmy do nich grupy docelowe oraz wyciągnęliśmy wnioski z organizacji wydarzeń w obu formatach, okazało się, że nasz kalendarz eventowy jest bardzo przejrzysty - mówi Magdalena Gawlak, global marketing and communications manager, IPMA Global.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/38-proc-firm-eventowych-moze-zawiesic-lub-zamknac-dzialalnosc ##

Eventy online to przyszłość

Jak pokazuje badanie, do wirtualnej rzeczywistości przeniosły się niemal wszystkie typy eventów, ale największą popularnością cieszyły się: webinary, szkolenia, konferencje i spotkania z kluczowymi klientami, co może skutkować pozostaniem tych eventów w formacie online, również po wygaszeniu pandemii.

grafika
grafika

Blisko 56 proc. respondentów chce spotkania o charakterze edukacyjnym na stałe przenieść do kanału online. Średnio dla jednej piątej badanych klientów event online jest narzędziem wystarczającym do realizacji zadań w komunikacji marketingowej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/targi-konferencje-wystawa-branza-eventowa-krytykuje-decyzje-rzadu-o-odmrozeniu-wydarzen-bez-uprzedzenia ##

Agencje eventowe a wydarzenia online

Nowy format organizacji wydarzeń sprawił, że zmieniła się rola agencji eventowych. Eventy online dla większości klientów to nowa materia, z którą mierzą się często po raz pierwszy. Biorąc to pod uwagę, znamienita większość (92 proc.) mówi o zamiarze skorzystania z pomocy agencji, (47 proc. jest pewna) albo rozważa taką pomoc jako jedną z opcji (45 proc.). Jedynie 9 proc. pytanych osób zadeklarowało, że przy organizacji najbliższych wydarzeń online będzie polegać tylko na sobie i swoich kompetencjach.

Obecnie zleceniodawcy oczekują od agencji, aby te stały się hubami edukacyjnymi, które transferują wiedzę, inspirują, edukują na temat nowych technologii i w dużo większym stopniu niż dotychczas biorą na siebie odpowiedzialność za efekt końcowy wspólnych projektów.  

- Jesteśmy przekonani, że eventy online zostaną z nami na dłużej i będą współistnieć z eventami offline, a także - przynajmniej przez jakiś czas - również z eventami hybrydowymi. U progu sezonu letniego obserwujemy, podobnie jak rok temu, wzrost zainteresowania eventami offline wśród klientów. Nadal jednak znaczna część aktywności pozostaje w onlinie lub w formule hybrydowej. Nikt nie wie, jak sytuacja będzie wyglądała jesienią, a ostatnie miesiące nauczyły nas, że jedyną stałą w eventach od ponad roku jest… zmiana - podsumowuje Rafał Krawczuk, managing partner w Plej.

Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Założeniem twórców publikacji jest analiza formatu eventów online oraz przekazanie danych, które mogą być pomocne w planowaniu działań, jakie wiążą się z organizacją spotkań i wydarzeń, począwszy od strategii, na ewaluacji skończywszy. Raport został opracowany przez zespół prowadzony pod egidą portalu MeetingPlanner.pl, składający się z przedstawicieli agencji: BERM, CMA Events, El Padre, KDK Events, Live Age oraz Plej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"