Facebook chce ograniczyć liczbę reklam udających wpisy

Serwis społecznościowy Facebook zapowiada, że w 2015 r. będzie walczył z reklamami ukrytymi w postach publikowanych przez marki.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Zapowiedź ograniczenia liczby sponsorowanych postów zamieszczanych przez firmy ma być odpowiedzią na oczekiwania użytkowników serwisu.

Facebook twierdzi, że przeprowadził badania na kilkuset tysiącach użytkowników serwisu. Większość z nich uważa, że spora część wpisów zamieszczanych przez marki oznaczone jako ulubione ma zbyt nachalny charakter promocyjny i niewiele różni się od typowych reklam publikowanych na portalu.

grafika

Facebook informuje, że z początkiem 2015 r. zamierza ograniczać zasięg tych postów, które w wyraźny sposób promują konkretne produkty i nakłaniają użytkowników do ich zakupu. Natomiast promowane mają być wpisy niosące ze sobą unikalną, wartościową treść, która przyciągnie uwagę adresatów. Facebook na swoim blogu zastrzega przy tym, że ograniczenie ilości sponsorowanych postów nie będzie oznaczało pojawienia się w Aktualnościach większej liczby tradycyjnych reklam. Serwis twierdzi, że zapowiadana zmiana polityki ma służyć wyłącznie poprawie jakości treści, które otrzymują użytkownicy, także tych pochodzących od ulubionych przez nich marek.

grafika

Przypomnijmy, że kiedy pod koniec ub.r. Facebook mocno zmodyfikował algorytm wyświetlania wpisów użytkownikom, mocno spadł naturalny zasięg postów zamieszczanych przez marki (więcej na ten temat).

Na koniec września br. portal miał 1,45 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca, a jego przychody w III kwartale br. wyniosły 3,203 mld dolarów (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały