Facebook szykuje dodatkowe oznaczenia postów. Będą informować o treściach satyrycznych

Facebook rozpoczął testy nowego rozwiązania, które ma zapobiegać wprowadzaniu użytkowników w błąd. Serwis chce oznaczać dodatkowymi informacjami materiały będące na przykład satyrą czy treścią polityczną.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook szykuje dodatkowe oznaczenia postów. Będą informować o treściach satyrycznych

Facebook od lat niezmiennie deklaruje, że jego ambicją i troską jest walka z fake newsami oraz starania o wyraźne oddzielanie treści prawdziwych od fałszywych.

Okazuje się jednak, że pomimo rozmaitych zabiegów wielu użytkowników nie potrafi rozpoznać w swoich Newsfeedach m.in. treści o charakterze satyrycznym. Jako przykład mogą posłużyć posty publikowane przez serwis The Onion, które w założeniach często stanowią zamierzony żart. Jednak doświadczenia wskazują, że wielu użytkowników Facebooka traktuje materiały The Onion jako prawdziwe newsy i żywo reaguje na nie w komentarzach traktując serio wpisy o charakterze satyrycznym.

Nowe oznaczenia

Aby zaradzić wspomnianym problemom Facebook rozpoczął ograniczone testy nowego rozwiązania mającego dostarczyć użytkownikom dodatkowych informacji na temat potencjalnie ryzykownych postów.

W ramach testowanej opcji przy treściach satyrycznych w Newsfeedzie ma się pojawić oznaczenie „satyra”, z kolei np. wpisy o charakterze politycznym opatrzone zostaną napisem „oficjalne”.

Po kliknięciu na oznaczenie użytkownik będzie mógł zapoznać się z dodatkowymi informacjami wyjaśniającymi, dlaczego konkretny post został zakwalifikowany w określony sposób, a także zobaczyć dane dotyczące autora tej treści.

grafika

Na razie nie wiadomo czy i kiedy testowane przez Facebook rozwiązanie zostanie udostępnione szeroko w serwisie i czy okaże się skuteczne.

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska