Facebook przed YouTube i Yahoo, Allegro.pl liderem w Polsce

Google zaprezentowało najnowsze zestawienie tysiąca stron internetowych z największą liczbą unikalnych użytkowników na świecie, opracowane z wykorzystaniem narzędzia DoubleClick Ad Planner.

km
km
Udostępnij artykuł:

W rankingu za sierpień ponownie liderem jest najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy Facebook, z liczbą 540 milionów unikalnych użytkowników. Na zajmowaną w czerwcu pozycję wicelidera wrócił serwis YouTube (490 mln), który wyprzedził Yahoo (450 mln).

Następne w kolejności są: Live.com (370 mln), Wikipedia (310 mln), MSN (280 mln), Microsoft.com (210 mln), Baidu.com (190 mln), QQ.com (140 mln) oraz Mozilla.com (110 mln).

Z polskich serwisów po raz pierwszy najwyżej uplasował się portal aukcyjny Allegro.pl - na 230. miejscu (11,0 mln), wyprzedzając dotychczasowego lidera - Onet.pl (w rankingu 233. miejsce - 11,0 mln). Na kolejnych miejscach znalazły się: wp.pl (253. - 11,0 mln), Interia.pl (511. - 6,7 mln), gazeta.pl (584. - 5,6 mln) i gemius.pl (773. - 4,6 mln).

Zastanawia brak w rankingu domeny nasza-klasa.pl, która miesiąc temu zanotowała wyraźny spadek liczby użytkowników (z 11,0 do 5,6 mln). Jak wiadomo serwis funkcjonuje teraz pod adresem nk.pl, ale tej domeny też nie ma w zestawieniu. Wypadły z niego również wrzuta.pl i o2.pl.

Pełny ranking, który zawiera także informacje na temat zasięgu, liczby odsłon stron oraz obecności reklam na danej witrynie, dostępny jest tutaj.   Google zaznacza, że w zestawieniu nie są uwzględnione strony z treściami dla osób dorosłych, sieci reklamowe, domeny bez publicznie dostępnych treści lub nie ładujące się prawidłowo, a także "pewne" strony należące do internetowego giganta.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Sephora łączy siły z Mariah Carey w świątecznej kampanii „Give Something Beautiful”

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

Nie żyje były szef Oceanic. Zginął podczas wakacji

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

"Dokarmiamy. Na zdrowie!" – kampania edukacyjna marki Turdus

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Interia promuje się hasłem "Wszystko, co ważne — teraz"

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Tańszy telewizor za wsparcie dla potrzebujących. Nowa akcja MediaMarkt

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS

Sokół i Pazdan w nowej kampanii STS