Facebook zmienia model marketingowy. Wybiera kilka agencji reklamowych do współpracy

Tuż przed rozpoczęciem festiwalu reklamowego Cannes Lions Facebook ogłosił, że zmienia całkowicie dotychczasowy model współpracy z firmami marketingowymi. Zamierza współpracować z wieloma agencjami należącymi do dużych holdingów przy każdej ze swoich aplikacji.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Facebook zmienia model marketingowy. Wybiera kilka agencji reklamowych do współpracy

Gigant technologiczny ogłosił, że będzie kontynuował współpracę z niezależną agencją Wieden + Kennedy, ale jednocześnie rozszerza współpracę z Leo Burnett (Publicis Groupe) oraz zatrudnia dodatkowo do współpracy agencje Ogilvy, BBDO i Droga5.

Poinformowano, że agencje zostały wybrane na podstawie ich zdolności do „tworzenia ponadczasowych marek”, z uwzględnieniem m.in. zdobytych nagród.

Facebook nadal globalnie obsługiwać będzie agencja Wieden + Kennedy, odpowiedzialna za kampanię „Więcej razem”.

Agencja Leo Burnett zajmie się z kolei pracami dla aplikacji Messenger. Facebook uzasadnił, że o jej wyborze zdecydowały „strategiczna siła i kreatywne przywództwo” jako doskonałe narzędzie do rozwiązywania problemów komunikatorów w zakresie prywatności i interoperacyjności.

Ogilvy będzie natomiast pierwszą kreatywną agencją Instagrama.

Do obsługi reklamowej innej platformy komunikacyjnej Facebooka WhatsApp wybrano agencję BBDO , a zdecydowała o tym „wielka siła” agencji na rynkach wschodzących, takich jak Indie i Brazylia.

Droga5, część Accenture Interactive, zajmie prowadzenie na „korporacyjnej narracji” Facebooka.

Wewnętrzny kreatywny zespół Facebooka - Creative X -  skupi się na „platformie, wydarzeniach, doświadczeniach, stronach internetowych i postach społecznościowych”.

Agencje współpracujące z Facebookiem będą również musiały pracować z programem 4A, a w szczególności programem Multicultural Advertising Intern Programme - znanym jako MAIP - który rozwija talenty w branży marketingowej i reklamowej.

W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 mld dol., a zysk netto sięgnął 2,4 mld. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 mld.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję