Filip Łobodziński w kampanii MSW przeciw obojętności na przemoc domową (wideo)

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych rozpoczęło kampanię społeczną pod hasłem „Przemoc domowa - nie bądźmy obojętni”. Jej ambasadorem jest Filip Łobodziński, przez wiele lat dziennikarz i krytyk kulturalny, a od półtora roku urzędnik w MSW.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Filip Łobodziński w kampanii MSW przeciw obojętności na przemoc domową (wideo)
Filip Łobodziński w kampanii „Przemoc domowa - nie bądźmy obojętni”

Akcja MSW jest odpowiedzią na skalę zjawiska przemocy domowej. W zleconym przez resort sondażu 14 proc. respondentów (częściej osoby młode i w średnim wieku niż mające 55 lat i więcej) zadeklarowało, że w ciągu ostatniego roku było świadkami przemocy w rodzinie. Jednak tylko 42 proc. ludzi z tej grupy zgłosiło ten fakt odpowiednim instytucjom - najczęściej policji (60 proc.), a rzadziej Ośrodkowi Pomocy Społecznej (jedna trzecia wskazań), a rzadziej za pomocą Niebieskiej Linii lub innego telefonu interwencyjnego/zaufania (7 proc.) oraz innej instytucji lub organizacji pozarządowej (20 proc.).

Z kolei wśród osób, które nie zgłosiły przypadku przemocy w rodzinie, 21 proc. stwierdziło, że problemy rodzinne należy rozwiązywać w domu, 20 proc. - że zgłoszenie i tak nic by nie dało, 12 proc. - że nie była to jego sprawa, a 8 proc. - że obawiało się formalności.

Kampania zachęca, żeby w takich sytuacjach nie być obojętnym. - Nie bądźmy obojętni na przemoc domową, reagujmy na każdy jej przejaw - apeluje minister spraw wewnętrznych Teresa Piotrowska.

W spocie występuje Filip Łobodziński, który przez wiele lat pracował dziennikarz i krytyk kulturalny (nadal współprowadzi magazyn „Xiegarnia” w TVN24), a od półtora roku jest zatrudniony w departamencie komunikacji społecznej MSW (więcej na ten temat).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zbigniew-brodka-jako-strazak-w-kampanii-nie-dla-czadu-wideo ##

Informacje i materiały z kampanii opublikowano na stronie internetowej MSW i profilach resortu na portalach społecznościowych, a także przekazano Komendzie Głównej Policji (z prośbą o rozdysponowanie podległym jednostkom) oraz mediom.

Za koncepcję i realizację akcji odpowiada departament komunikacji społecznej MSW, a spot wyprodukowała firma Think Big! Kamila Ryciak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje