Orlen dalej sponsorem tytularnym zespołu Formuły 1 z Robertem Kubicą

W 2021 roku PKN Orlen nadal będzie sponsorem tytularnym jeżdżącego w Formule zespołu Alfa Romeo Racing, w którym kierowcą testowym od początku br. jest Robert Kubica.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Orlen dalej sponsorem tytularnym zespołu Formuły 1 z Robertem Kubicą
Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica

- Nasza inwestycja w partnerstwo z zespołem Alfa Romeo Racing Orlen przekłada się na wymierne korzyści - tylko w 2020 r. osiągnęliśmy ponad 400 mln złotych ekwiwalentu reklamowego, czyli trzy razy więcej niż w poprzednim sezonie. To najlepiej pokazuje potencjał rozwojowy tej dyscypliny z punktu widzenia sponsora - podkreślił w komunikacie prasowym prezes Orlenu Daniel Obajtek.

W ramach współpracy w ostatnim sezonie logotyp Orlenu był elementem malowania bolidu i kombinezonów kierowców Alfa Romeo Racing Orlen. W przyszłym sezonie logo marki Orlen w dalszym ciągu będzie widoczne na bolidach zespołu, między innymi na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych, a także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo znajdzie się także na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome.

- Sponsoring tytularny zespołu Alfa Romeo Racing Orlen wzmacnia rozpoznawalność marki Orlen na świecie i zwiększa jej prestiż. To z kolei ułatwia realizację ambitnych celów biznesowych i konkurowanie z globalnymi graczami - dodał Obajtek.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/orlen-kupuje-polska-press-dzienniki-dzialacze-pis-dziekuja,7170413518341761a ##

Sponsoring Alfa Romeo Racing Orlen pozwala płockiemu koncernowi wykorzystywać wizerunek kierowców zespołu w swoich działaniach marketingowych. Jesienią br. w kampanii promującej kawę w sklepach przy stacjach Orlen wystąpili Robert Kubica, Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi.

Orlen wyliczył w komunikacie, że  w br. jego marka pojawiła się w ponad 100 tys. artykułów, które według danych Meltwater zostały wyświetlone ponad 359 mld razy. Z kolei ekwiwalent reklamowy z tytułu obecności Orlenu w mediach społecznościowych poprzez team Alfa Romeo Racing Orlen wyniósł 7,5 mln euro. Natomiast zasięg materiałów pozycjonujących markę Orlen na kanałach społecznościowych teamu Alfa Romeo Racing Orlen przekroczył 200 mln odbiorców, a na kanałach własnych Orlenu - 35 mln.

Orlen wspiera Roberta Kubicę od dwóch lat

Robert Kubica do Formuły 1 wrócił po kilku latach przerwy w ub.r. w barwach Williams Racing. Pod koniec 2018 roku Orlen został partnerem sponsorskim tego zespołu, według nieoficjalnych informacji płacił za to 40 mln zł rocznie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/orlen-wprowadza-swoja-marke-do-nazwy-czeskiej-spolki-unipetrol,7170421080290945a ##

Na początku br. Kubica przeniósł się do Alfa Romeo Racing jako kierowca testowy, a Orlen został sponsorem tytularnym tego teamu. W Polsce wyścigi Formuły 1 pokazuje Eleven Sports, w tegorocznym sezonie transmisje oglądało średnio 258 tys. widzów.

W br. Robert Kubica jeździł w DTM, mistrzostwach Niemiec samochodów wyścigowych. Niemiecka spółka zależna Orlenu została sponsorem tytularnym zespołu, w którym startuje kierowca.

Orlen ma też indywidualną umowę sponsorską z Robertem Kubicą. Kierowca przez ostatnie dwa lata wystąpił w wielu kampaniach reklamowych firmy, wiosną br. promował „tanie tankowanie”, a na początku br. wziął udział w akcji edukacyjnej „#DobryKierowca”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]