Orlen dalej sponsorem tytularnym zespołu Formuły 1 z Robertem Kubicą

W 2021 roku PKN Orlen nadal będzie sponsorem tytularnym jeżdżącego w Formule zespołu Alfa Romeo Racing, w którym kierowcą testowym od początku br. jest Robert Kubica.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Orlen dalej sponsorem tytularnym zespołu Formuły 1 z Robertem Kubicą
Prezes Orlenu Daniel Obajtek i Robert Kubica

- Nasza inwestycja w partnerstwo z zespołem Alfa Romeo Racing Orlen przekłada się na wymierne korzyści - tylko w 2020 r. osiągnęliśmy ponad 400 mln złotych ekwiwalentu reklamowego, czyli trzy razy więcej niż w poprzednim sezonie. To najlepiej pokazuje potencjał rozwojowy tej dyscypliny z punktu widzenia sponsora - podkreślił w komunikacie prasowym prezes Orlenu Daniel Obajtek.

W ramach współpracy w ostatnim sezonie logotyp Orlenu był elementem malowania bolidu i kombinezonów kierowców Alfa Romeo Racing Orlen. W przyszłym sezonie logo marki Orlen w dalszym ciągu będzie widoczne na bolidach zespołu, między innymi na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych, a także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo znajdzie się także na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome.

- Sponsoring tytularny zespołu Alfa Romeo Racing Orlen wzmacnia rozpoznawalność marki Orlen na świecie i zwiększa jej prestiż. To z kolei ułatwia realizację ambitnych celów biznesowych i konkurowanie z globalnymi graczami - dodał Obajtek.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/orlen-kupuje-polska-press-dzienniki-dzialacze-pis-dziekuja,7170413518341761a ##

Sponsoring Alfa Romeo Racing Orlen pozwala płockiemu koncernowi wykorzystywać wizerunek kierowców zespołu w swoich działaniach marketingowych. Jesienią br. w kampanii promującej kawę w sklepach przy stacjach Orlen wystąpili Robert Kubica, Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi.

Orlen wyliczył w komunikacie, że  w br. jego marka pojawiła się w ponad 100 tys. artykułów, które według danych Meltwater zostały wyświetlone ponad 359 mld razy. Z kolei ekwiwalent reklamowy z tytułu obecności Orlenu w mediach społecznościowych poprzez team Alfa Romeo Racing Orlen wyniósł 7,5 mln euro. Natomiast zasięg materiałów pozycjonujących markę Orlen na kanałach społecznościowych teamu Alfa Romeo Racing Orlen przekroczył 200 mln odbiorców, a na kanałach własnych Orlenu - 35 mln.

Orlen wspiera Roberta Kubicę od dwóch lat

Robert Kubica do Formuły 1 wrócił po kilku latach przerwy w ub.r. w barwach Williams Racing. Pod koniec 2018 roku Orlen został partnerem sponsorskim tego zespołu, według nieoficjalnych informacji płacił za to 40 mln zł rocznie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/orlen-wprowadza-swoja-marke-do-nazwy-czeskiej-spolki-unipetrol,7170421080290945a ##

Na początku br. Kubica przeniósł się do Alfa Romeo Racing jako kierowca testowy, a Orlen został sponsorem tytularnym tego teamu. W Polsce wyścigi Formuły 1 pokazuje Eleven Sports, w tegorocznym sezonie transmisje oglądało średnio 258 tys. widzów.

W br. Robert Kubica jeździł w DTM, mistrzostwach Niemiec samochodów wyścigowych. Niemiecka spółka zależna Orlenu została sponsorem tytularnym zespołu, w którym startuje kierowca.

Orlen ma też indywidualną umowę sponsorską z Robertem Kubicą. Kierowca przez ostatnie dwa lata wystąpił w wielu kampaniach reklamowych firmy, wiosną br. promował „tanie tankowanie”, a na początku br. wziął udział w akcji edukacyjnej „#DobryKierowca”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?