Google wycofuje się z umowy z Yahoo

Google wycofało się z umowy, w ramach której miało sprzedawaćreklamy na stronach Yahoo.

km
km
Udostępnij artykuł:

Google oświadczyło, że rezygnuje z umowy z Yahoo aby uniknąć"przewlekłego sporu prawnego" z regulatorami rynku - informujeserwis NYTimes.com.

Zawarta w czerwcu bieżącego roku 10-letnia umowa zakładała, żeGoogle będzie umieszczać tekstowe reklamy na stronach należących doYahoo w USA i Kanadzie. Porozumienie wywołało obawy ze stronykonkurencji i regulatorów rynku. Dochodzenie w tej sprawierozpoczął Departament Sprawiedliwości USA.

"Po czterech miesiącach przeglądu, włączając w to dyskusje natemat wprowadzenia różnych możliwych zmian do porozumienia, jasnymjest, że rządowi regulatorzy i niektórzy reklamodawcy wciąż mająobawy. Parcie do przodu stwarza ryzyko nie tylko przewlekłego sporuprawnego, ale również uszczerbku na relacjach z naszymiwartościowymi partnerami. Nie byłoby to w długotrwałym interesieGoogle i naszych użytkowników, dlatego zdecydowaliśmy się wycofać zumowy" - napisał na oficjalnym blogu wiceprezes Google DavidDrummond.

Po ogłoszeniu tej decyzji Departament Sprawiedliwości USApoinformował, że gdyby nie została ona podjęta, złożyłby pozewsądowy o zablokowanie umowy. "Google i Yahoo stałyby siękolaborantami zamiast konkurentami w znacznej części ich działańreklamowych, co zasadniczo zmniejszyłoby ważną rywalizacjękonkurencyjną pomiędzy obiema firmami" - oświadczył regulator,którego nie przekonały nawet ostatnie zmiany zaproponowane przezGoogle i Yahoo. Firmy chciały skrócić okres obowiązywania umowy z10 do 2 lat, ograniczyć kwotę jaką mogłoby na niej zarobić Yahoooraz dać wybór reklamodawcom Google czy chcą się promować nastronach Yahoo.

Z kolei Yahoo, dla którego umowa miała być pomocna wzałagodzeniu złości udziałowców po odrzuceniu wcześniejszejpropozycji przejęcia złożonej przez Microsoft, stwierdziło, że jestrozczarowane faktem, iż Google "postanowiło wycofać się z umowyzamiast bronić jej w sądzie".

źródło: NYTimes.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów