Wydawca „Rzeczpospolitej” dalej rośnie. Zysk ponad 40 proc. w górę

Gremi Media, wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, ma za sobą kolejny wzrostowy kwartał. Grupa od kwietnia do czerwca 2024 roku zwiększyła skonsolidowane przychody o prawie 7 proc., zarabiając na czysto 2,5 mln zł. To jej najwyższy zysk netto od półtora roku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wydawca „Rzeczpospolitej” dalej rośnie. Zysk ponad 40 proc. w górę

W drugim kwartale 2024 roku grupa Gremi Media wypracowała 26,43 mln zł, o 6,9 proc. więcej niż przed rokiem (24,73 mln zł). Wpływy gotówkowe wzrosły rok do roku z 23,37 do 23,96 mln zł, a te z transakcji barterowych - z 2,35 do 2,47 mln zł.

Firma nie podaje szczegółowego rozbicia swoich przychodów na te ze sprzedaży tytułów prasowych w wersji drukowanej i cyfrowej oraz te z reklam. W sprawozdaniu podała jedynie, że jej wpływy z e-commerce (czyli m.in. subskrypcji cyfrowych) poszły w górę rok do roku o ponad 48 proc. - Na podstawie przeprowadzonych analiz i opracowywanych strategii zespół ekspercki optymalizuje model subskrypcyjny Gremi Media, stale zwiększając bazę subskrybentów wydawcy. Cel ten realizowany jest dzięki zwiększeniu efektywności działań marketingowych, precyzyjnie dopasowywanej i rozwijanej ofercie produktowej oraz usprawnieniom technologicznym - wyliczono.

Gremi Media wydaje przede wszystkim dzienniki „Rzeczpospolita” i „Parkiet” oraz miesięcznik „Uważam Rze Historia”. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” zmalała rok do roku o 18,03 proc. do 25 220 egz., a „Parkietu” - o 12,65 proc. do 2 893 egz. https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-wyborcza-wyniki-sprzedazy-najpopularniejsze-dzienniki-super-express-ii-kwartal-2024-r,7169324583323777a Firma ma też 78,15 proc. akcji E-Kiosku sprzedającego w wersjach cyfrowych prasę i książki.

Kwartalne koszty sprzedaży grupy Gremi Media w minionym kwartale wzrosły r/r z 6,12 do 7,1 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 3,12 do 3,34 mln zł. Firmie udało się natomiast ograniczyć pozostałe wydatki operacyjne (z 257 do 145 tys. zł) i wydatki finansowe (z 313 do 210 tys. zł).

Zysk wydawcy na poziomie skorygowanej EBITDA poszedł w górę z 3,46 do 5,11 mln zł, na operacyjnym - z 2,13 do 3,36 mln zł, a w ujęciu netto - z 1,74 do 2,5 mln zł. Poprzednio firma więcej na czysto zarobiła w czwartym kwartale 2022 roku - 2,99 mln zł przy 27,69 mln zł przychodów.

W całej pierwszej połowie 2024 roku przychody grupy Gremi Media zwiększyły się z 46,27 do 49,11 mln zł, skorygowany zysk EBITDA - z 5,19 do 7,96 mln zł, a zysk netto - z 1,53 do 3,15 mln zł.

grafika

Z kolei E-Kiosk w drugim kwartale 2024 roku zwiększył rok do roku przychody z 6,43 do 6,69 mln zł. Jego skorygowany zysk EBITDA wzrósł z 1,82 do 1,95 mln zł, zaś zysk operacyjny zmalał z 1,27 mln do 806 tys. zł, a zysk netto - z 780 do 658 tys. zł.

grafika

W środę na koniec sesji giełdowej za akcję Gremi Media płacono 55 zł, co daje kapitalizację w wysokości 101,14 mln zł. Przez minione 12 miesięcy kurs spółki zmalał o 51 proc., z czego o 50 proc. od początku stycznia.

Jej głównym akcjonariuszem jest powiązana z funduszem Goerge’a Sorosa spółka Pluralis (ma walory stanowiące 38,62 proc. kapitału i 36,62 proc. głosów na walnym zgromadzeniu), a mniejsze pakiety należą do kontrolowaneych przez Grzegorza Hajdarowicza do kontrolowanych przez Grzegorza Hajdarowicza holdingu KCI i Gremi International (25,36 proc. kapitału i 25,86 proc. głosów na walnym) oraz węgierskiej firmy Central International (13,43 proc. kapitału i 20,38 proc. głosów na walnym).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?