„The Guardian” opuszcza Instant Articles i Apple News. „Wyniki rozmijają się oczekiwaniami”

Guardian News and Media, właściciel brytyjskiego „The Guardian” zapowiedział koniec publikowania materiałów za pośrednictwem platform Instant Articles oraz Apple News. Koncern nie ukrywa rozczarowania wynikami obecności w tych kanałach komunikacji z czytelnikami, podobnie jak inni rozczarowani tym wydawcy, m.in. „The New York Times”, „Los Angeles Times”, „Chicago Tribune” czy Vice.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Swoje zamiary dotyczące działających w internecie sekcji Instant Articles oraz Apple News koncern Guardian News and Media potwierdził w komunikacie przekazanym serwisowi Digiday.

Doniesienia wydawcy świadczą o tym, że w bliskiej przyszłości treści pochodzące z „Guardiana” nie będą promowane i publikowane za pośrednictwem dwóch platform: Instant Articles oraz Apple News.

„Guardian” był jednym z pierwszych tytułów które dołączyły do platformy Instant Articles stworzonej przez Facebooka wiosną 2015 r. Z kolei w aplikacji Apple News Guardian pojawił się w październiku tego samego roku.

Teraz wydawnictwo Guardian News and Media przyznaje, że oba te kanały komunikacji z czytelnikami za pośrednictwem mediów społecznościowych nie spełniły oczekiwań.

- Przeprowadziliśmy długie i intensywne testy skuteczności Instant Articles oraz Apple News. Ich wyniki rozmijają się z naszymi oczekiwaniami dotyczącymi zarówno zaangażowania i reakcji odbiorców, jak i finansowych przychodów wynikających z obecności na tych platformach - zaznacza wydawca „Guardiana”. - Doszliśmy do wniosku, że będziemy budować przywiązanie użytkowników za pomocą naszego własnego serwisu.

„The Guardian” nie jest jedynym wydawcą, który opuszcza Instant Articles oraz Apple News. Podobną decyzję podjęły m.in. redakcje „The New York Times”, „Los Angeles Times”, „Chicago Tribune” czy Vice. Ekspertów mediów i serwisów społecznościowych w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl nie zaskoczył ten ruch. W ich ocenie wydawcy zaczęli dostrzegać zagrożenie utraty czytelników i znacznej części przychodów ze strony rozwiązań proponowanych przez Facebook, Apple oraz Google.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały