W II kwartale 2019 roku na świecie sprzedano 31,8 miliona hearables - o 250 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2018 (9,1 mln).
Za szybki rozwój tego segmentu odpowiadają liczne nowości produktowe pojawiające się na rynku oraz konsumenci, którzy kupują je jako drugie urządzenie wearable, aby korzystać z niego równolegle z posiadanymi już smartwatchami czy opaskami.
W II kwartale zdecydowanym liderem segmentu hearables było Apple, mające w ofercie słuchawki AirPods i Beats. Sprzedaż urządzeń koncernu z Cupertino sięgnęła 15,9 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 218,2 proc. w ujęciu rocznym. Przełożyło się to na 50,2 proc. udziału w rynku.
Na drugim miejscu znalazł się Samsung, oferujący urządzenia zarówno pod własną marką (m.in. Galaxy Buds), jak i pod marką JBL (m.in. JBL Tune 500BT). Koreańska firma odnotowała wzrost o 252,1 proc. rok do roku, do 3,3 miliona sprzedanych hearables, co dało 10,2 proc. rynkowego udziału.

Głównie dzięki modelowi AirDots, ostatnie miejsce na podium przypadło Xiaomi. Chiński producent sprzedał w sumie 2,1 miliona urządzeń (+714,8 proc. r/r) i zdobył 6,5 proc. udziału w rynku.
Pierwszą piątkę zestawienia zamykają firmy Bose (najpopularniejsze produkty: QC35ii i SoundSport Free) i ReSound (Jabra Elite Active 65t), które sprzedały odpowiednio 1,8 miliona i 1,6 miliona hearables, podobnie jak czołowa trójka notując trzycyfrowe wzrosty.
Witamy w świecie korporacji! Żabę przełknąć i do przodu ;)
Czyli powrót do korporacji, układać papierki w skoroszytach
A takie było chojraczenie - czego to nie w Stanach zrobię. I Marcina wraca do pierwszej korporacji która dała umowe o pracę