Heineken zastąpi kartonem plastik w wielopakach piwa

Firma Heineken, holenderski producent piwa od wiosny 2020 roku nie będzie pakował piwa w foliowe wielopaki. Zastąpi je kartonami.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Heineken zastąpi kartonem plastik w wielopakach piwa

Według informacji „The Guardian” Heineken zainwestował 22 mln funtów w specjalne nowe technologie i zakłady w Wielkiej Brytanii, które mają umożliwić zastąpienie plastiku w procesie pakowania piwa.

Od kwietnia 2020 roku piwa w wielopakach nie będą już sprzedawane plastikowych, foliowych opakowaniach. Na sklepowe półki trafią w opakowaniach ze specjalnej tektury, która będzie nadawać się do recyklingu. Obecnie firma prowadzi prace nad tym rozwiązaniem.

Heineken zapowiada, że dzięki temu do końca 2021 roku uda się usunąć 17 ton tworzyw sztucznych z opakowań jej produktów.

W pierwszej kolejności w nowych opakowania pojawią się piwa Heineken, Foster's i Kronenbourg, a potem pozostałe marki koncernu.

Na wycofanie folii z wielopaków piwa zdecydował się też kilka miesięcy Carlsberg - jesienią ub.r. firma zapowiedziała wprowadzenie rozwiązania Snap Pack, które skleja puszki ze sobą za pomocą kropli specjalnego kleju. Wprowadzenie stosowania tego rozwiązania Carlsberg zapowiedział już we wrześniu. Dodatkowo firma poinformowała też, że planuje przejście na używanie certyfikowanych atramentów na etykietach butelek, co ma zwiększyć ich potencjał recyklingowy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?