IDC: 107 mln pecetów sprzedanych w 2010 r. w regionie Azji i Pacyfiku

W 2010 roku sprzedaż komputerów w regionie Azji i Pacyfiku (wykluczając Japonię) zwiększyła się wobec roku 2009 o 19 proc., do 107 milionów urządzeń. W większości krajów odnotowano dwucyfrowe tempo wzrostu.

km
km
Udostępnij artykuł:

19-proc. wzrost to lepszy wynik od odnotowanego w latach 2009 (15 proc.) i 2008 (11 proc.), ale gorszy niż w roku 2007 (27 proc.) - wynika z danych firmy badawczej IDC.

W samym IV kwartale sprzedaż zwiększyła się tylko o 7 proc., czyli o 5 pkt. proc. mniej od wzrostu prognozowanego przez IDC. Firma przewiduje, że w roku 2011 w omawianym regionie sprzedanych zostanie o ponad 10 proc. więcej pecetów niż w roku ubiegłym.

Zarówno w ostatnich trzech miesiącach jak i w całym 2010 roku liderem rynku było chińskie Lenovo. W obu przypadkach identyczna była też kolejność na kolejnych pozycjach, które zajęły firmy Hewlett-Packard, Dell, Acer i Asus.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?