IDC: 22-proc. wzrost sprzedaży komórek w I kw., liderem Nokia

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świecie sprzedano 294,9 miliona telefonów komórkowych.

km
km
Udostępnij artykuł:
1 komentarz

To o 21,7 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (242,4 mln) - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Wzrost udało się uzyskać przede wszystkim dzięki rosnącej popularności smartfonów. Przyczynił się on także do świetnego wyniku firmy Research In Motion (RIM - producent BlackBerry), która po raz pierwszy w historii znalazła się w czołowej piątce największych dostawców komórek, wypychając z niej Motorolę i zrównując się pod względem udziału w rynku z Sony Ericsson. Z kolei liderem była Nokia przed Samsungiem i LG.

"Wejście RIM do pierwszej piątki podkreśla nieprzerwany trend wzrostu popularności smartfonów, który przyspiesza odbicie na globalnym rynku sprzedaży komórek. To także pierwszy przypadek wypadnięcia firmy z czołowej piątki od II kwartału 2005 roku, kiedy Sony Ericsson odebrał piątą pozycję BenQ Siemens" - stwierdził Kevin Restivo, analityk IDC.

Według firmy badawczej, w dalszej części 2010 roku również obserwowany będzie wzrost sprzedaży komórek, ale już nie tak szybki jak w I kwartale. W całym bieżącym roku IDC spodziewa się 11-proc. wzrostu.

Pierwsza piątka największych producentów telefonów komórkowych - sprzedaż (w mln) i udział w rynku w I kw. 2010 r.  

Komentarze (1)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"