In-Stat: w 2014 r. sprzedanych zostanie 291 mln notebooków

Pomimo burzliwych uwarunkowań ekonomicznych, przenośne komputery cały czas cieszą się rosnącym zapotrzebowaniem.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według firmy badawczej In-Stat, przyczynia się do tego nowe wzornictwo urządzeń, ich nowe rozmiary oraz trwały popyt ze strony firm.

In-Stat prognozuje, że do 2014 roku sprzedaż przenośnych komputerów (tablety, MID, netbooki, smartbooki, notebooki) będzie rosła rocznie średnio o 19,1 proc. Wówczas ma zostać sprzedanych ponad 400 milionów takich urządzeń.

Najszybciej rozwijającym się segmentem mają być tablety, w przypadku których sprzedaż ma rosnąć rocznie średnio o 123,6 proc. Tymczasem sprzedaż notebooków ma w 2014 roku sięgnąć 291 milionów sztuk, co będzie stanowiło 52 proc. całego rynku sprzedaży komputerów.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background
Komentarze (0)
rolf
10 lat temu

A jak ma być? Będzie dokładnie tak samo jak w "poprzednich odcinkach", czyli fragmentacji ciąg dalszy. Problem polega na tym, że to nie tylko od Google zależy, czy nowy system trafi na "stare" (czasem wciąż nowe, ale nieaktualizowane) urządzenia, ale także od poszczególnych producentów, a dalej jeszcze od operatorów. O ile system z powodzeniem mógłby na starych telefonach działać, to dostarczanie aktualizacji jest dla operatorów uciążliwe, a dla producentów nieopłacalne, skoro mogą je po prostu sprzedać... w nowym telefonie. Zresztą co tu dużo gadać, jak Google nie do końca dobrze i nie do końca szybko aktualizuje swoje własne Nexusy? Jak wiadomo, ryba psuje się od głowy.

XDD
10 lat temu

Ciekawe jak będzie z 6.0 podobno sporo urządzeń ma dostać tą wersję

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVP Kultura z galą z okazji 20-lecia. Przyzna nagrody Super Gwarancji Kultury

TVP Kultura z galą z okazji 20-lecia. Przyzna nagrody Super Gwarancji Kultury

Fundacja Można Zwariować z kampanią społeczną "Take Care Off Yourself"

Fundacja Można Zwariować z kampanią społeczną "Take Care Off Yourself"

E.ON promuje "pewną energię z gwarancją"

E.ON promuje "pewną energię z gwarancją"

Wirtualna Polska i Młode Głowy ze wspólną akcją przeciw przemocy

Wirtualna Polska i Młode Głowy ze wspólną akcją przeciw przemocy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?
Materiał reklamowy

Gdzie są nasze mistrzynie? Dlaczego sukcesy kobiet nie przebijają się do masowej świadomości?

Mleko Łaciate ma 30 lat. Jubileuszowa kampania z użyciem AI

Mleko Łaciate ma 30 lat. Jubileuszowa kampania z użyciem AI