"Chcemy wprowadzić na giełdę Call Center Poland, aby pozyskaćdla niej środki na dalszy rozwój. Rozpoczęliśmy już pierwsze pracez domem maklerskim. Termin debiutu będzie jednak uzależniony odkoniunktury panującej na rynku kapitałowym" - powiedział naspotkaniu z dziennikarzami wiceprezes IGroup Rafał Rześny.
"Wartość emisji będzie zależała od tego, czy CCP będzierealizowało jedno większe przejęcie, czy kilka mniejszych, w drugimprzypadku wartość emisji może być znacząca" - dodał. IGroup 1grudnia poinformowało o sfinalizowaniu zakupu 100 proc. akcji CCP.Za przejętą spółkę IGroup zapłaci 129,4 mln zł. CCP oferuje usługii rozwiązania w zakresie outsourcingu procesów biznesowychwykorzystujących narzędzia call/contact center.
CCP jest właścicielem dwóch innych spółek: Webtel iCommunication One Consulting.
Webtel jest dostawcą rozwiązań informatycznych dla call centers,świadczy także usługi z zakresu e-marketingu. Communnication OneConsulting to z kolei firma specjalizując się w szkoleniach zzakresu obsługi klienta i sprzedaży przez call center, rekrutacji iwynajmie pracowników do call centers oraz doradztwie w zakresieorganizacji i zarządzania call centers.
IGroup 1 grudnia kupiło także za 10,7 mln zł spółkęContactPoint.
Spółki z grupy CCP i ContactPoint mają utworzyć w IGroupplatformę call center - grupę firm skoncentrowaną wokół nowychtechnologii i zarządzaniu kontaktami z klientem przez callcenter.
W 2006 r. cztery zakupione przez IGroup spółki miały 6,4 mln złzysku EBITDA i 52,1 mln zł przychodów. Prognoza na 2007 rok zakładawypracowanie EBITDY na poziomie 11,8 mln zł i 60,1 mln złprzychodów.
Strategiczne plany dotyczące rozwoju platformy call center wramach IGroup zakładają: akwizycje outsourcingowych call center,przejmowanie kompleksowego zarządzania ludźmi i infrastrukturąwewnętrznych call centers oraz lokalizację nowych call centers zagranicą.










