Internet źródłem bieżących informacji

Zdecydowanej większości użytkowników internet służy jako źródłobieżących informacji. Podstawowym jego atutem jest wygodaarchiwizacji i przeszukiwania - wynika z badania konsumenckiegoprzeprowadzonego na zlecenie domu mediowego Value Media.

łk
łk
Udostępnij artykuł:

Analiza odpowiedzi internautów biorących udział w badaniupokazuje, że internet jest ważnym konkurentem dla prasy drukowanej- czy to w postaci dzienników, czy czasopism.

Zdecydowanej większości użytkowników internet służy jako źródłobieżących informacji, tzw. newsów. Najczęściej dotyczą one wydarzeńw kraju i na świecie, polityki - takie newsy przegląda ponad czterypiąte internautów. Dla zdecydowanej większości badanych,przeglądanie w internecie bieżących informacji jest czynnościąpowtarzaną wielokrotnie w tygodniu.

Najpopularniejsze są newsy dotyczące polityki oraz wydarzeń zkraju i ze świata - tylko co szósty ankietowany nigdy ich nieprzegląda, zaś blisko dwie trzecie badanych robi to co najmniejkilka razy w tygodniu.

Sukces serwisów poświęconych życiu gwiazd znajduje wyraźneodzwierciedlenie w wynikach badania. Co czwarty internauta nieprzegląda w internecie newsów z życia gwiazd i świata rozrywki.Zainteresowane tymi informacjami przejawiają przede wszystkimkobiety i internauci poniżej dwudziestego piątego roku życia.

Ponad jedna piąta badanych deklaruje, że codziennie lub prawiecodziennie odwiedza przynajmniej jeden serwis gazety codziennej,zaś zainteresowanie tymi serwisami rośnie wraz z wykształceniem istanowiskiem zajmowanym przez respondentów. Codzienne przeglądanietych serwisów deklaruje co trzeci respondent z wyższymwykształceniem i blisko połowa kadry kierowniczej wyższego iśredniego szczebla. Częsta aktualizacja treści w e-serwisachdzienników przykuwa uwagę osób, które mają też kontakt z wersjąpapierową wydania.

Podstawowymi atutami internetowych serwisów dzienników itygodników informacyjnych są wygoda archiwizacji oraz wygodaprzeszukiwania. W przypadku obu tych wymiarów blisko dwie trzeciebadanych oceniało serwisy internetowe wyżej niż papierowe wydania.Pod względem wygody korzystania, przeglądania i przeszukiwaniamateriałów, serwisy gazet oceniane są nieco lepiej, niżodpowiadające im tytuły prasowe. Komfort i przyjemność czytaniainternetowych odpowiedników dzienników są oceniane gorzej, niż wprzypadku wydań papierowych.

Znajomość i korzystanie z e-wydań gazet jest najwyższe wśródosób z wysokim wykształceniem, na wysokich stanowiskach oraz wgrupie wiekowej 45+. Badanie wykazało także, że im starsi wiekieminternauci, tym wyższa jest ich świadomość istnienia e-wydań. Wgrupie osób powyżej 45. roku życia o e-wydaniach słyszało dwóch natrzech respondentów. Czytelnicy e-prasy są na tle wszystkichinternautów starsi, lepiej wykształceni i bardziej doświadczeni wkorzystaniu z internetu.

Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet emitowanych nawitrynach internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemustat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankietyemitowano losowo w okresie od 14. do 20. lutego 2007 roku. Analizaobjęła odpowiedzi 2500 internautów w wieku 15 i więcej lat, którzywypełnili kwestionariusz do końca.

łk
Autor artykułu:
łk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"