Internet źródłem bieżących informacji

Zdecydowanej większości użytkowników internet służy jako źródłobieżących informacji. Podstawowym jego atutem jest wygodaarchiwizacji i przeszukiwania - wynika z badania konsumenckiegoprzeprowadzonego na zlecenie domu mediowego Value Media.

łk
łk
Udostępnij artykuł:

Analiza odpowiedzi internautów biorących udział w badaniupokazuje, że internet jest ważnym konkurentem dla prasy drukowanej- czy to w postaci dzienników, czy czasopism.

Zdecydowanej większości użytkowników internet służy jako źródłobieżących informacji, tzw. newsów. Najczęściej dotyczą one wydarzeńw kraju i na świecie, polityki - takie newsy przegląda ponad czterypiąte internautów. Dla zdecydowanej większości badanych,przeglądanie w internecie bieżących informacji jest czynnościąpowtarzaną wielokrotnie w tygodniu.

Najpopularniejsze są newsy dotyczące polityki oraz wydarzeń zkraju i ze świata - tylko co szósty ankietowany nigdy ich nieprzegląda, zaś blisko dwie trzecie badanych robi to co najmniejkilka razy w tygodniu.

Sukces serwisów poświęconych życiu gwiazd znajduje wyraźneodzwierciedlenie w wynikach badania. Co czwarty internauta nieprzegląda w internecie newsów z życia gwiazd i świata rozrywki.Zainteresowane tymi informacjami przejawiają przede wszystkimkobiety i internauci poniżej dwudziestego piątego roku życia.

Ponad jedna piąta badanych deklaruje, że codziennie lub prawiecodziennie odwiedza przynajmniej jeden serwis gazety codziennej,zaś zainteresowanie tymi serwisami rośnie wraz z wykształceniem istanowiskiem zajmowanym przez respondentów. Codzienne przeglądanietych serwisów deklaruje co trzeci respondent z wyższymwykształceniem i blisko połowa kadry kierowniczej wyższego iśredniego szczebla. Częsta aktualizacja treści w e-serwisachdzienników przykuwa uwagę osób, które mają też kontakt z wersjąpapierową wydania.

Podstawowymi atutami internetowych serwisów dzienników itygodników informacyjnych są wygoda archiwizacji oraz wygodaprzeszukiwania. W przypadku obu tych wymiarów blisko dwie trzeciebadanych oceniało serwisy internetowe wyżej niż papierowe wydania.Pod względem wygody korzystania, przeglądania i przeszukiwaniamateriałów, serwisy gazet oceniane są nieco lepiej, niżodpowiadające im tytuły prasowe. Komfort i przyjemność czytaniainternetowych odpowiedników dzienników są oceniane gorzej, niż wprzypadku wydań papierowych.

Znajomość i korzystanie z e-wydań gazet jest najwyższe wśródosób z wysokim wykształceniem, na wysokich stanowiskach oraz wgrupie wiekowej 45+. Badanie wykazało także, że im starsi wiekieminternauci, tym wyższa jest ich świadomość istnienia e-wydań. Wgrupie osób powyżej 45. roku życia o e-wydaniach słyszało dwóch natrzech respondentów. Czytelnicy e-prasy są na tle wszystkichinternautów starsi, lepiej wykształceni i bardziej doświadczeni wkorzystaniu z internetu.

Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet emitowanych nawitrynach internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemustat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankietyemitowano losowo w okresie od 14. do 20. lutego 2007 roku. Analizaobjęła odpowiedzi 2500 internautów w wieku 15 i więcej lat, którzywypełnili kwestionariusz do końca.

łk
Autor artykułu:
łk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych