Warner Bros. Discovery stawia na polski kontent. Start Maxa w przyszłym roku

- W przyszłym roku platforma Max ruszy w Polsce - potwierdziła podczas pierwszego organizowanego firmę wydarzenia Content Day Kasia Kieli, president & managing director Warner Bros. Discovery w Polsce i CEO TVN. Grupa chce jeszcze mocniej zintensyfikować współpracę z producentami polskiego kontentu. - Przez ostatnie trzy lata wydaliśmy na lokalną produkcje fabularne. pół miliarda zł. Chcemy wydawać tyle samo lub więcej - mówiła Kieli.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
33 komentarze
Warner Bros. Discovery stawia na polski kontent. Start Maxa w przyszłym roku
Katarzyna Kieli, fot. AKPA

Serwis Max ruszył 23 maja br. w Stanach Zjednoczonych, łącząc ofertę HBO Max i Discovery Plus oraz nowe produkcje. - Mam nadzieję, że Max najpełniej odpowie na polskie potrzeby. Jest to platforma, która z jednej strony będzie łączyła to, co najlepsze po stronie globalnej, czyli kontent Warner Bros. Discovery, HBO i tzw. Max Originals, a z drugiej - najlepszy kontent TVN i najlepszy kontent, który razem stworzymy - mówił Kasia Kieli, otwierając Content Day.

Celem pierwszego z cyklu wydarzeń było zachęcenie producentów do współpracy z Warner Bros. Discovery w zakresie nowych, lokalnych produkcji. - To jest długofalowa inwestycja w polski rynek, polski kontent - podkreśliła Kieli.

grafika

Max z kontentem Warner Bros., HBO, Max Originals i TVN

Jak wynika z materiałów pokazanych na Content Day w ofercie Maxa znajdą się też treści z Eurosportu, jak np. igrzyska olimpijskie w Paryżu. Obok produkcji HBO i Max Original pokazano w nim też produkcje Playera jak „Skazana” czy „Pati”. Nieoficjalnie wiadomo, że marka Player ma pozostać na rynku. 

Pojawienie się marki Max w Polsce oznacza jeszcze mocniejsze postawienie przez grupę na polskie produkcje. Warner Bros. Discovery poszukuje projektów seriali i filmów fabularnych, a także filmów i seriali dokumentalnych.

- Można do nas przyjść z jednostronnicowm pomysłem na serial czy film i razem zrobimy development, zajmiemy się produkcją i dystrybucją. Można też przyjść z gotowym np. projektem filmowym i rozmawiać o zakupie licencji i o udziale w promocji - wymieniał Bogdan Czaja, group vice president programming & operations. 

- To odróżnia nas od innych streamerów, że mamy swoje kompetencje, know-how, mamy zespół ludzi, który czyta propozycje przychodzące od państwa - mówiła Marta Grela, drama & film unit director w TVN Warner Bros. Discovery - Chcemy, by nasza oferta była różnorodna, ale nie będziemy inwestować we wszystkie gatunki serialowe - podkreśliła. Firma liczy na opowieści uniwersalne w sposobie opowiadania historii. - Chcielibyśmy nie dziwić widzów, ale ich poruszać - mówiła Grela.

Lokalny kontent może trafić do globalnego Maxa

Dzięki globalnemu charakteru platformy Max polskie produkcje będą mogły trafiać do katalogu platformy w innych krajach. Tak już się dzieje, bo np. w grudniu serial „Szadź” trafi do amerykańskiej oferty Maxa.

- Mam nadzieję, że w przyszłości, jak pokażemy, że jesteśmy w stanie dostarczać kontent interesujący nie tylko dla polskiej widowni, to otworzy się przed nami cały świat - mówił Bogdan Czaja.

Do produkcji Warner Bros. Discovery może wykorzystywać nowoczesne studio XR - telewizyjne studio wirtualne, działające w technologii rozszerzonej rzeczywistości, mieszczące się w Sękocinie pod Warszawą, które służyć może też produkcjom realizowanym na potrzeby innych stacji czy platform. 

Warner Bros. Discovery w zeszłym kwartale przy wzroście przychodów o 2 proc. ograniczył stratę netto z 2,3 do 0,4 mld dolarów. Zmalały wyniki pionu telewizyjnego, natomiast wytwórnie filmowe zarobiły więcej m.in. dzięki hitowej „Barbie”, a platformy streamingowe wypracowały ponad 110 mln dol. zysku EBITDA.

Komentarze (33)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Katalog Hulu już widoczny w polskiej wersji Disney+

Katalog Hulu już widoczny w polskiej wersji Disney+

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali