TVP1 liderem w DVB-T, TVP2 wyprzedziła TVN i Polsat w 16-49. Rekordowy spadek TVP INFO

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w kwietniu br. w grupie 4+ została TVP1. W grupie 16-49 z trzeciego na pierwsze miejsce awansowała TVP2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W kwietniu 2023 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do kwietnia 2022 roku zwiększył się o 5,76 proc. i wyniósł 12,37 proc.

TVP2 wyprzedziła TVP Info, która straciła 30 proc. widzów

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP2, która zanotowała udział na poziomie 11,88 proc., po wzroście o 27,25 proc.

Podium uzupełnia Polsat, który miał wynik na poziomie 8,28 proc., po spadku o 11,26 proc. Stacja awansowała z czwartej lokaty.

Z drugiego na czwarte miejsce ze spadkiem udziału o 31,49 proc. do 7,49 proc. zajął kanał TVP Info. Informacyjna stacja w kwietniu ub.r. obszernie relacjonowała wydarzenia z ataku Rosji na Ukrainę.

Czołową piątkę uzupełnia TVN, którego udział wzrósł o 4,08 proc. do 6,43 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-kwiecien-tvp1-lider-rekord-tvn7,7169657438811777a ##

Najwięcej zyskał kanał TVP Polonia, którego wynik względem kwietnia 2022 roku poszedł do góry o 1415,38 proc. do 0,39 proc. Kanał w zestawieniu był ostatni.

Z kolei najwięcej stracił Fokus TV, który spadł z miejsca 10. na 15. Jego wynik zmniejszył się o 35,69 proc. do 1,66 proc.

0,66 proc. udziału TVP Nauka

25. miejsce zajął nowy kanał - TVP Nauka, który nadaje od 3 października 2022 roku. Jego średni rynkowy udział w kwietniu br. wyniósł 0,66 proc.

grafika

TVP2 nowym liderem w 16-49, wyprzedziła TVN i Polsat

Wśród widzów w grupie 16-49 w kwietniu 2023 roku na pozycję lidera oglądalności w DVB-T awansowała TVP2, która przed rokiem była trzecia. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 9,45 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 32,89 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ranking-kanaly-filmowe-i-serialowe-w-polsce-lista-jak-odbierac,7169653983700609a ##

Z pierwszego na drugie miejsce spadł Polsat, którego wynik zmniejszył się o 15,47 proc. do 8,52 proc.

Podium uzupełnia TVN, który w kwietniu ub.r. był wiceliderem (8,32 proc., do góry o 0,52 proc.). Czwarta była TVP1, która awansowała z piątej lokaty (6,39 proc., - 1,25 proc.).

grafika

 

Duże koszty emisji naziemnej

W marcu ub.r. informowaliśmy, że TVN Warner Bros. Discovery za 10-letnią koncesję dla TVN7 będzie musiała łącznie zapłacić prawie 15 mln zł. - Opłata wynosi 14.859.271 zł (+ opłaty prolongacyjne w zw. z płatnością w 10 ratach) - informowała portal Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Rocznie koncesja TVN7 kosztuje blisko 1,5 mln zł. Opłaty prolongacyjne są zróżnicowane w poszczególnych latach. Pochłoną od 63 tys. w 2023 roku do 568 tys. w 2031 roku. Do nich należy jeszcze doliczyć koszty emisji za pośrednictwem nadajników Emitela.

W MUX 1 umieszczone zostały następujące programy: EskaTV, TTV, Polo TV, Antena HD, TV Trwam, StopklatkaTV, FokusTV, TVP ABC.

W MUX 2 umieszczone zostały Polsat, Super Polsat, TVN, TVN7, TV4, TV Puls, PULS2 i TV6.

W skład MUX-3 wchodzą: TVP1, TVP2, TVP3, TVP Info, TVP Sport i TVP Historia.

W skład MUX-6 wchodzą: TVP Nauka, TVP Dokument, TVP Kobieta, TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Polonia, TVP World, a od niedawna także Alfa TVP i Belsat.

Stacje z MUX-8 to Zoom TV, WP, Metro i Nowa TV.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Verbena znów w portfolio agencji Insignia

Verbena znów w portfolio agencji Insignia

"Kolej przejść na Ty". Zimowy pociąg marki Tyskiego wróci na tory

"Kolej przejść na Ty". Zimowy pociąg marki Tyskiego wróci na tory

Oto wyniki Spotify za trzeci kwartał. Rośnie liczba subskrybentów

Oto wyniki Spotify za trzeci kwartał. Rośnie liczba subskrybentów

Szefowa Microsoftu twierdzi, że Polska może być liderem w wykorzystaniu AI

Szefowa Microsoftu twierdzi, że Polska może być liderem w wykorzystaniu AI

"Szepty mroku" powracają. Trzeci sezon thrillera noir AMC odkrywa mroczne tajemnice pustyni
Materiał reklamowy

"Szepty mroku" powracają. Trzeci sezon thrillera noir AMC odkrywa mroczne tajemnice pustyni

Allegro z nową odsłoną aplikacji i asystentem AI

Allegro z nową odsłoną aplikacji i asystentem AI