Dzienniki 26 proc. mniej z reklam. „Fakt” najbardziej w dół, „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami (Top 10)

Wpływy reklamowe dzienników zmalały w styczniu o blisko 26 proc. Spadki przychodów odnotowały wszystkie gazety z czołówki poza „Rzeczpospolitą” i „Parkietem”. Wydatki na reklamę w tym drugim tytule wzrosły o ponad 108 proc.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Dzienniki 26 proc. mniej z reklam. „Fakt” najbardziej w dół, „Rzeczpospolita” i „Parkiet” ze wzrostami (Top 10)
fot. Shutterstock.com

W styczniu br. na reklamę w dziennikach marketerzy wydali 65,1 mln zł, czyli 25,8 proc. mniej niż w styczniu 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, Kantar Media, bez rabatów).

Najwięcej na reklamach zarobiła „Gazeta Wyborcza” - 8,2 mln zł. Było to jednak 36,1 proc. mniej niż w styczniu ub.r.

Druga na podium „Rzeczpospolita” zwiększyła przychody reklamowe rok do roku o 12,7 proc., do 7,3 mln zł, zaś trzeci w rankingu „Super Express” zmniejszył je o 22,9 proc., do 4,5 mln zł.

W „Pulsie biznesu” reklamodawcy wydali 3,1 mln zł (spadek o 4,2 proc.), w „Fakcie” - 3,1 mln zł (spadek o 58,7 proc.), a w „Dzienniku Gazecie Prawnej” - 2,6 mln zł (spadek o 39,9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/panstwowe-spolki-wydatki-reklamowe-do-kogo-ida-tvp-media-braci-karnowskich-gazeta-polska-media-tomasz-sakiewicz,7170379152050305a ##

Wpływy reklamowe „Dziennika Zachodniego” wyniosły 2,4 mln zł (mniej o 41,3 proc.), „Głosu Wielkopolskiego” - 2,3 mln zł (mniej o 44 proc.), a „Dziennika Polskiego” - blisko 2 mln zł (mniej o 12,5 proc.).

Znacząco wzrosły natomiast wydatki na reklamę w dzienniku „Parkiet” - o 108,3 proc., z 1 mln zł do 2,1 mln zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej