KBC oczekuje wzrostu sektora FMCG o 6 proc. w 2010 r. i o 7 proc. w 2011 r.

Sektor dóbr szybko zbywalnych (FMCG) wzrośnie w tym roku o 6%, podobnie jak w ub.r., a w 2011 r. - o 7%, prognozują analitycy KBC Securities. W opublikowanej w poniedziałek (datowanej na 8 lutego) analizie dotyczącej sektora detalicznego szacują oni, że zyski spółek z tej branży wzrosną o 42% w 2010 r. i o 35% w 2011 r.

masz / isb/ tr
masz / isb/ tr
Udostępnij artykuł:

"Po oczekiwanej poprawie o 6% r/r na polskim rynku FMCG w 2009 r., napędzanej przede wszystkim przez inflację cen żywności, prognozujemy podobny poziom wzrostu w 2010 r. i 7% r/r wzrostu w 2011 r. Jednakże presja inflacyjna prawdopodobnie zmaleje w tym roku, a poprawa na rynku będzie pochodną głównie wzrostu realnego, dzięki spadającemu bezrobociu i rosnącym płacom" - czytamy w raporcie.

Analitycy dodali, że ich prognozy wzrostu zyskowności sektora o 42% w 2010 r. i o 35% w 2011 r., są o 7-11% wyższe od konsensusu. Najlepszą inwestycją w sektorze jest według nich Eurocash, dzięki niezagrożonej pozycji spółki na tle konkurencji oraz dobrym przepływom gotówkowym, które umożliwiają wysokie dywidendy i kolejne akwizycje.

KBC Securities rekomenduje przeważanie spółek z sektora detalicznego w stosunku do indeksu WIG.

Analitycy podnieśli rekomendację dla NFI EM&F do "kupuj", utrzymali zalecenia dla: AmRestu (kupuj), Eurocash (kupuj), NG2 (trzymaj) i Vistula Group (kupuj), a obniżyli dla spółek: Emperia (trzymaj), LPP (trzymaj).

masz / isb/ tr
Autor artykułu:
masz / isb/ tr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały