Konflikt Izraela z Hamasem to najtragiczniejsze trzy tygodnie dla reporterów od dekad

Wojna Izraela z Hamasem, to najtragiczniejsze trzy tygodnie dla reporterów wojennych co najmniej od 1992 roku; po obu stronach konfliktu zginęło już 29 dziennikarzy – ogłosiła amerykańska organizacja Komitet na rzecz Ochrony Dziennikarzy (CPJ).

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

CPJ podkreślił w komunikacie, że wojna weszła w nowy etap, a izraelska armia nasiliła bombardowania i operacje lądowe w Strefie Gazy. Organizacja wyraziła zaniepokojenie z powodu doniesień o poważnych zakłóceniach łączności w strefie.

„Odcięcie łączności oznacza odcięcie wiadomości (…). Gdy redakcje informacyjne tracą kontakt ze swoimi ekipami i reporterami w Strefie Gazy, którzy są niezależnymi świadkami, by przekazywać wiadomości o wydarzeniach i ofiarach tej wojny, świat traci okno na rzeczywistość wszystkich stron zaangażowanych w ten konflikt” – napisano.

Między 7 a 27 października wśród ponad 8 tys. osób zabitych po obu stronach konfliktu jest co najmniej 29 dziennikarzy. Oprócz tego dochodziło do przypadków nękania, zatrzymań i innych przeszkód w pracy dziennikarskiej na Zachodnim Brzegu Jordanu i w Izraelu – podkreślił CPJ.

„Jako że zdolność dziennikarzy do zbierania informacji i relacji świadków jest coraz bardziej ograniczona, zdolność opinii publicznej do poznawania i zrozumienia tego, co się dzieje w tym konflikcie, jest poważnie zagrożona, co może mieć konsekwencje na całym świecie” – ostrzeżono w komunikacie.

O utracie kontaktu z dziennikarzami w Strefie Gazy informował między innymi dziennik „Washington Post”. Z pracownikami na miejscu nie mogły się też połączyć agencje ONZ i organizacje humanitarne.

Armia Izraela poinformowała niedawno agencję Reutera i AFP, że nie gwarantuje bezpieczeństwa ich dziennikarzy pracujących w Strefie Gazy i wezwała je, aby podjęły „wszelkie konieczne środki dla ich bezpieczeństwa”.

 

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa