Koniec CNN+. Warner Bros. Discovery zamyka serwis po miesiącu

Funkcjonujący od końca marca 2022 roku serwis streamingowy CNN+ zniknie 30 kwietnia - zapowiedział koncern Warner Bros. Discovery, obecny właściciel CNN. Platforma VoD od początku istnienia notowała słabe wyniki oglądalności, i okazała się nie pasować do koncepcji nowego kierownictwa. Niechęci do startu CNN+ nie krył także David Zaslav, szef Warner Bros. Discovery.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Koniec CNN+. Warner Bros. Discovery zamyka serwis po miesiącu

Serwis CNN+ został uruchomiony 29 marca 2022 r. To projekt stacji CNN. Po niedawnym połączeniu WarnerMedia i Discovery, CNN znajduje się w portfolio nowego koncernu o nazwie Warner Bros. Discovery, którym kieruje David Zaslav, dotychczasowy szef Discovery.

CNN+ proponuje programy na żywo, na żądanie i interaktywne, a cena subskrypcji w USA wynosi 5,99 dol. miesięcznie lub 59,99 dol. rocznie. Zgodnie z obietnicą w CNN+ miały zadebiutować oryginalne projekty, w tym pięcioodcinkowy The Land of the Giants: Titans of Tech (o powstaniu koncernów Meta, Apple, Amazon, Netflix i Google), oraz sześcioczęściowy serial The Murdochs: Empire of Influence, który bada dziedzictwo potentata medialnego Ruperta Murdocha.

W serwisie są również tytuły z biblioteki CNN, takie jak Anthony Bourdain: Parts Unknown (wszystkie 12 sezonów), American Dynasties: The Kennedys, Pope: Najpotężniejszy człowiek w historii oraz Wyścig do Białego Domu.

Coś poszło nie tak...

Szybko okazało się, że po starcie CNN+ trudno było mówić o sukcesie. Po trzech tygodniach istnienia serwisu korzysta z niego codziennie ok. 10 tys. użytkowników. Z kolei pełna baza subskrybentów platformy jest szacowana na ok. 150 tys.

Początkowo pojawiały się doniesienia o tym, że kierownictwo Warner Bros. Discovery poszukuje możliwości dalszego rozwoju CNN+, na którego przygotowanie i start wydano w sumie ok. 300 mln dol.

Ostatecznie jednak koncern podjął decyzję o tym, że zamyka CNN+ z dniem 30 kwietnia br., zaledwie miesiąc od premiery platformy.

Powodem zniknięcia CNN+ mają być nie tylko rozczarowujące wyniki platformy na starcie, lecz także fakt, że projekt od samego początku denerwował Davida Zaslava. Zaslav był zirytowany decyzją Jasona Kilara, byłego CEO WarnerMedia, o uruchomieniu CNN+ na kilka tygodni przed tym, jak Discovery miało przejąć kontrolę nad CNN.

- Ta decyzja jest zgodna z szerszą strategią - wyjaśnił w komunikacie Chris Licht, obejmujący niebawem stanowisko szefa CNN. - Na złożonym rynku streamingu konsumenci chcą prostoty i kompleksowej usługi, która zapewnia lepsze doświadczenia i większą wartość niż samodzielne oferty.

Zaslav w niedawnej przeszłości otwarcie mówił o swoim pragnieniu połączenia wszystkich aktywów streamingowych firmy, do których należą również Discovery+ i HBO Max.

 

Koniec marzeń CNN

Andrew Morse, wiceprezes CNN, który nadzoruje nowo uruchomiony kanał streamingowy stacji, został poinformowany o decyzji z wyprzedzeniem, i oczekuje się, że odejdzie po okresie przejściowym. Z kolei Alex MacCallum został wyznaczony do nadzorowania działu cyfrowego nadawcy, a pracownicy CNN+, zgodnie z obietnicą, otrzymają wynagrodzenie przez najbliższe 90 dni i będą mieli możliwość podjęcia pracy na innych stanowiskach w stacji.

Według opinii cytowanych w mediach obecna decyzja mocno ogranicza wysiłki CNN, by dołączyć do walki o streaming wiadomości telewizyjnych, którą toczą już NBCUniversal, CBS News, Fox News i ABC News. MSNBC ogłosiła plany wprowadzenia większej liczby programów opiniotwórczych w celu wygenerowania większej liczby subskrypcji dla platformy Peacock. Fox News rozszerzył zakres Fox Nation, dodając do serwisu filmy dokumentalne, a nawet filmy fabularne w celu przyciągnięcia nie tylko fanów telewizji kablowej, ale także szerszego grona potencjalnych abonentów. CBS News niedawno zmodernizowała swoje działania w zakresie streamingu wideo i dodała nowe programy prowadzone przez prezenterów takich jak Norah O'Donnell i Tony Dokoupil. NBC News i ABC News postawiły z kolei na programy informacyjne na żywo.

Kierownictwo CNN było zadowolone z początkowych postępów nowego przedsięwzięcia, które według nich zdobyło od 100 do 150 tys. subskrybentów w ciągu pierwszych kilku tygodni online.

Nie miało to jednak większego znaczenia dla nowych szefów Warner Bros. Discovery, którzy według źródeł są zdeterminowani, by wprowadzić na rynek szeroką ofertę streamingową, łączącą wysokiej jakości programy HBO z dokumentalną ofertą sieci kablowych Discovery.

Licht i JB Perrette, szef działu streamingu w Warner Bros. Discovery, powiedzieli pracownikom, że jakość produktu nie jest problemem, ale CNN+ nie pasuje do strategii korporacji.

- To nie wasza wina, że wyrwano wam dywan spod nóg - powiedział Licht do członków zespołu. Mimo to dziesiątki nowych pracowników stoją przed perspektywą utraty pracy.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background
Komentarze (7)
Bez
3 lata temu

Playerze bój się!

4 lata temu

300m USD w piach. Oj te korpo… życie by było piękniejsze gdyby ludzie w korporacjach myśleli a nie tylko zajmowali się politykom wewnętrzna i kto do kogo raportuje i donosi

dk
4 lata temu

Amerykanie się poznali na kłamstwach CNN, więc efekt jest. Nie dla cnn i podobnej manipulacji.

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zero tolerancji dla mobbingu!" – rusza akcja GoWork

"Zero tolerancji dla mobbingu!" – rusza akcja GoWork

Netflix pokazał teaser piątego sezonu "Emily w Paryżu". Kiedy premiera?

Netflix pokazał teaser piątego sezonu "Emily w Paryżu". Kiedy premiera?

SEC Newgate CEE odpowiedzialna za komunikację Aktywnej Szkoły

SEC Newgate CEE odpowiedzialna za komunikację Aktywnej Szkoły

Fundacja Jim z kampanią przeciwko przemocy wśród uczniów

Fundacja Jim z kampanią przeciwko przemocy wśród uczniów

Zarządzanie subskrypcjami z wykorzystaniem AI: Projekt Patronite AI -
Materiał reklamowy

Zarządzanie subskrypcjami z wykorzystaniem AI: Projekt Patronite AI -

Giełda kryptowalut sponsorem PKOl. Medaliści dostaną tokeny

Giełda kryptowalut sponsorem PKOl. Medaliści dostaną tokeny