W połowie roku marka Axa zniknie z rynku

W połowie tego roku z rynku ubezpieczycieli w Polsce zniknie marka Axa. Zostanie zastąpiona marką Uniqa. To skutek zakupu przez austriacką grupę ubezpieczeniową Uniqa od francuskiej grupy ubezpieczeniowej Axa jej spółek w Polsce, Czechach i na Słowacji. Za marketing połączonych firm będzie odpowiadać Agnieszka Durst-Wilczyńska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
W połowie roku marka Axa zniknie z rynku

Uniqa kupiła spółki Axa w Polsce, Czechach i na Słowacji od ich francuskiego właściciela za 4,3 mld zł, o czym poinformowano na początku lutego 2020 roku.

Uniqa formalnie została właścicielem Axa w Polsce w połowie października ub.r. Spółka podaje, że dzięki tej akwizycji weszła do ścisłej czołówki polskiego rynku ubezpieczeń - z 5 mln klientów Axa i Uniqa oraz łącznym przypisem składki wartym niemal 4 mld zł.  staliśmy się 5. co do wielkości grupą ubezpieczeniową w Polsce.

Katarzyna Ostrowska, rzeczniczka prasowa i dyrektorka ds. komunikacji w Uniqa poinformowała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że prawne połączenie i zmiana marki na Uniqa ma nastąpić do połowy br. - Czekamy na zgody nadzorcy rynku - przekazała.

Zespoły marketingu obu firm zostaną połączone. Za marketing połączonych firm będzie odpowiadała Agnieszka Durst-Wilczyńska. Obejmie stanowisko dyrektorki Departamentu Zarządzania Marką. Obecnie odpowiada za marketing Axa.

Uniqa stała się właścicielem spółek Axa Życie TU S.A., Axa Ubezpieczenia TUiR S.A., Axa PTE S.A., Axa TFI S.A. i Axa Polska S.A. oraz spółek w Czechach i Słowacji. Transakcja w Polsce nie dotyczy Axa Assistance, Axa Partners, Axa XL.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"