KRRiT ma częstotliwości dla “ambitniejszych” rozgłośni

KRRiT chce zagospodarować wolne częstotliwości radiowe, pozostające w jej dyspozycji. Trafią one do nadających już rozgłośni, m.in. grających muzykę klasyczną czy publicystyczno-informacyjnych.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła właśnie uchwałę, w której określiła treść ogłoszeń o możliwości rozszerzenia koncesji za pomocą wolnych częstotliwości pozostających w dyspozycji Krajowej Rady. Ogłoszenia będą przewidywały rozwój ponadregionalnych programów wyspecjalizowanych: z muzyką klasyczną i filmową, publicystyczno-informacyjnego i ekonomiczno-biznesowego z muzyką jazzową.   Na ten cel Krajowa Rada postanowiła przeznaczyć częstotliwości zlokalizowane w dużych miastach. Podstawą do podjęcia decyzji była chęć zapewnienia odbiorcom szerokiej i zróżnicowanej oferty programowej wykraczającej poza dostępną dotychczas w tych lokalizacjach. Krajowa Rada wzięła pod uwagę także możliwość zasięgu technicznego oraz sygnalizowane przez nadawców możliwe poszerzenie grona słuchaczy.

W miastach, w których programy ponadregionalne dysponują nadajnikami ukażą się ogłoszenia o możliwości udzielenia koncesji na program skierowany do dzieci. Zdaniem KRRiT program o charakterze edukacyjnym, służący rozwojowi najmłodszych słuchaczy będzie wartościowym uzupełnieniem oferty.   Jak poinformowała portal Wirtualnemedia.pl Katarzyna Twardowska, rzecznik prasowa KRRiT, w następnym kroku Krajowa Rada zwróci się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej o rezerwację częstotliwości. Potem ogłoszenia zostaną opublikowane. Rozstrzygnięcie, kto otrzyma wolne częstotliwości, nastąpi w drugiej połowie roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta