L’Oréal chce w ciągu dwóch lat wprowadzić kosmetyki w papierowych butelkach

Firma kosmetyczna L’Oréal zapowiedziała, że w 2021 roku wprowadzi do sprzedaży pierwsze kosmetyki w papierowych butelkach. W przyszłym roku na rynku mają pojawić się tubki kosmetyczne, które powstają na bazie kartonu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
L’Oréal chce w ciągu dwóch lat wprowadzić kosmetyki w papierowych butelkach

Tubka kosmetyczna na bazie kartonu powstała we współpracy z globalną firmą zajmującą się opakowaniami Albéa. Stosowane dotychczas w tubkach tworzywo sztuczne zastąpiono w większości biologicznym i certyfikowanym materiałem podobnym do papieru.

Kosmetyki do pielęgnacji skóry firmy L’Oreal w takich tubkach mają trafić do sprzedaży już w przyszłym roku.

Rok później firma chce wprowadzić na rynek swoje kosmetyki w butelkach papierowych. Nad ich projektem współpracuje z  PaBoCO - Paper Bottle Company (spółka joint venture BillerudKorsnäs i Alpla). Celem PaBoCo jest stworzenie i przemysłowa produkcja w 100 proc. nadających się do recyklingu butelek wykonanych z celulozy drzewnej z barierą na bazie biomateriałów, odporną na ciecze, dwutlenek węgla i tlen. Mają być przeznaczone dla napojów gazowanych i niegazowanych oraz kosmetyków.

Do tego projektu przyłączyli się m.in. Carlsberg, The Absolut Company (Pernod-Ricard), L’Oréal i Coca-Cola Europe.

Koncern L’Oreal zobowiązał się, że do 2025 roku 100 proc. opakowań będzie można ponownie wykorzystać, napełnić, naładować i poddać recyklingowi lub kompostowaniu.

W pierwszej połowie października br. projekt papierowej butelki zaprezentował Carlsberg – na razie testuje to rozwiązanie. Jeśli się sprawdzi, zostanie wprowadzone do masowej produkcji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?