"Lekcja bez tabu" w nowej kampanii fundacji Anji Rubik

Fundacja Sexedpl założona przez Anję Rubik rozpoczęła kampanię pod hasłem “Ciało obce”, w której zwraca uwagę na wciąż ogromną lukę w edukacji seksualnej młodych ludzi.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
"Lekcja bez tabu" w nowej kampanii fundacji Anji Rubik

Organizacja wraz z zespołem ekspertów przygotowała scenariusze lekcji dopasowane do potrzeb uczniów na różnych etapach edukacji – inspirujące, mądre, oparte na specjalistycznej wiedzy. Można je pobrać za darmo ze strony lekcjebeztabu.pl.

– „Lekcje bez tabu” to efekt lat pracy zespołu ekspertów Sexedpl i gotowe narzędzie dla nauczycieli i edukatorów, którzy chcą szerzyć rzetelną wiedzę o dojrzewaniu, profilaktyce antyprzemocowej, profilaktyce zdrowotnej czy relacjach międzyludzkich. Stworzyliśmy kompendium wiedzy na tematy, które mieszczą się pod hasłem edukacji seksualnej. Zawarta w nich wiedza dostosowana jest do wieku i dzisiejszych potrzeb młodych osób ​- mówi Martyna Wyrzykowska,  dyrektorka zarządzająca Fundacji Sexedpl.

Kampania „Ciało Obce” zachęca do tego, by z tych materiałów korzystać, przyciągając uwagę, poruszając, skłaniając do zadawania pytań. Zbudowana została na kontraście między tym, co abstrakcyjne i odległe, a tym co cielesne, intymne, kruche.

W pierwszym z kampanijnych filmów słyszymy głosy młodych ludzi – opowiadają o tym, czego uczyli się w szkole i o tym, z czym zostali sami. „Wiem sporo o ciałach niebieskich, ale moje własne to wciąż ciało obce” – mówi jeden z bohaterów. W innej scenie głębokość Morza Czerwonego stanowi opozycję do szoku pierwszej miesiączki, czerwieni na bieliźnie. Kampanię uzupełnią także inne formaty, oparte na kampanijnych key visualach – digitalowe i OOH (część outdoorowa zostanie zrealizowana we współpracy z Clear Channel).

– Uważam, że to odważny i aktualny projekt – śmiały i nowoczesny zarówno na poziomie wizualnym, jak i tekstowym.  Kampania przypomina, że wiedza o relacjach, intymności i własnym ciele nie powinna być „obca” – to coś absolutnie naturalnego, o czym powinniśmy mówić w otwarty i przystępny sposób – mówi Łukasz Jankowski, senior art director i motion designer w agencji Ancymony, z którą fundacja współpracowała przy kampanii. 

Kolejną odsłoną kampanii będzie spot skierowany już stricte do nauczycieli, z udziałem znanych pedagogów, których śmiało można by nazwać influencerami edukacyjnymi. Dotarcie do uczących jest tu kluczowe – fundacja chciała dać im do ręki to, czego potrzebują i co ułatwi im poruszanie niełatwych, delikatnych tematów, takich jak dojrzewanie czy stawianie granic.

Spoty i formaty statyczne zostały zaprojektowane i zrealizowane przez Ancymony (*ancy). Key visuale agencja stworzyła we współpracy z fotografem Adrianem Obreczarkiem. Stronę zaprojektowała agencja Freundschaft. W kampanię zaangażowało się także studio dźwiękowe Ucho Studio i – last but not least – młodzi ludzie, którzy użyczyli swoich głosów i wizerunków na potrzeby kampanijnych voice overów i key visuali.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"