LPP zakłada wzrost przychodów i zysku netto w 2012 r.

Spółka odzieżowa LPP spodziewa się, że w tym roku jej przychody oraz zysk netto wzrosną w stosunku do 2011 roku, kiedy sięgnęły odpowiednio 2.492,5 mln zł i 268,2 mln zł. LPP liczy także, że poziom marży brutto na sprzedaży, która sięgnęła w ub.r. 57,1%, uda się utrzymać w tym roku, poinformował wiceprezes Dariusz Pachla.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:
0 komentarzy

"Stawiamy sobie zadanie wzrostu przychodów i zysku netto w tym roku. Jesteśmy w stanie sprzedawać z niższą marżą, jeśli sytuacja na rynku byłaby zła, ale na razie widzimy, że jest możliwość zrealizowania wyższych przychodów niż w tym roku"- powiedział Pachla podczas spotkania z dziennikarzami. Dodał, że spodziewa się, iż przychody w sklepach porównywalnych (LFL) będą rosły w tempie jednocyfrowym.

Budżet spółki powstał przy założeniu, że złoty będzie na poziomie ok. 4,20 za euro.

Przychody LPP wzrosły o 20%, zaś wzrost zysku netto sięgnął 93% w skali roku w 2011 r.

W samym IV kw., który tradycyjnie jest najlepszy dla spółki, przychody wzrosły o 25% r/r do 789,3 mln zł. Największy udział w przychodach IV kw. miała marka Reserved (37,9% w Polsce, 16,9% za granicą), CROPP (12,5% w Polsce, 5,4% za granicą), House (13% w Polsce, 2,2% za granicą). Udział marki Mohito wyniósł 3,9%, a pozostałej sprzedaży - 8,1%.

Koszty sprzedaży i ogólne w ub. roku wzrosły o 16% r/r do 1.071,3 mln zł. Zysk brutto na sprzedaży zwiększył się o 26% do 1.423,7 mln zł. Pachla wyjaśnił, że część kosztów jest w pełni skorelowana z obrotami i relacja zysku na sprzedaży do kosztów jest, w ocenie spółki, dobra.

Zysk operacyjny wzrósł o 70% do 342 mln zł, zaś EBITDA zwiększyła się o 48% do 437,4 mln zł w 2011 r.

Marża netto wyniosła 10,8% w ub. roku wobec 6,7% rok wcześniej. W IV kw. marża wzrosła do 16,3% wobec 14,2% rok wcześniej.

Marża brutto na sprzedaży w IV kw. wyniosła 60,2% wobec 58,9% rok wcześniej. W całym roku marża wyniosła 57,1% wobec 54,5% rok wcześniej.

"Mam nadzieję, że marża brutto nie będzie niższa w tym roku od ubiegłorocznej. Poziom marży netto może być jednak trudny do utrzymania ze względu na planowane otwarcia nowych sklepów" - powiedział Pachla.

W 2012 r. LPP chce otworzyć 163 sklepy o łącznej powierzchni netto 72 tys. m.kw. nakładem 150 mln zł.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background
Komentarze (0)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"