Magazyny 10 proc. więcej z reklam. „Party” i „Twój Styl” mocno w górę, „Polityka” w dół

W kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich czasopism były o 10 proc. wyższe niż rok wcześniej. Dużo więcej zarobiły „Party” i „Twój Styl”, za to mniej - „Viva!” i „Polityka”.

km
km
Udostępnij artykuł:

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe magazynów były w kwietniu wyższe o 10,4 proc. niż przed rokiem, liczone z autopromocją, natomiast o 10,3 proc. bez jej uwzględnienia. Nakłady na autopromocję wzrosły o 8,5 proc.

Najbardziej zwiększyły się w skali roku wpływy reklamowe „Party” (Edipresse Polska) - o 62,9 proc., oraz „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) - o 46,6 proc. Temu drugiemu pismu udało się w ten sposób wyprzedzić „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego przychody z reklam wzrosły o 17,1 proc. Z kolei „Wprost” (AWR Wprost) zarobił więcej o 33,8 proc., „Gala” (G+J Polska) - o 35,3 proc., „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - o 37,8 proc., a „Claudia” (G+J Polska) - o 22,3 proc.

Jedyne pisma z czołówki, które zanotowały w kwietniu spadki przychodów reklamowych, to „Viva!” (Edipresse Polska) i „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). Pierwsze zarobiło 8,9 proc., a drugie 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast wpływy reklamowe „Przyjaciółki” (Edipresse Polska), „Muratora” (Wydawnictwo Murator) i „Pani Domu” (Edipresse Polska) spadły odpowiednio o 18, 23 i 27 proc. mniej, przez co pisma te wypadły z pierwszej dziesiątki zestawienia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska