Magazyny w 2012 r. z reklam: „Wprost”, „Newsweek” i „Twój Styl” na czele

Czasopisma w ub.r. cennikowo zarobiły z reklam 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty osiągnęły liderujące w tym segmencie „Wprost”, „Newsweek Polska”, „Twój Styl” i „Viva!”, za to spadki zanotowały „Tele Tydzień” i „Claudia”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe przychody reklamowe (bez rabatów) „Wprost” (AWR Wprost) w 2012 roku były o 19,6 proc. wyższe niż rok wcześniej, „Twojego Stylu” - o 19 proc. wyższe, a „Party” (Edipresse Polska) - o 20,2 proc. Viva!” (Edipresse Polska) zarobiła więcej o 15,3 proc., „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) - o 11 proc. Mniejsze wzrosty tych przychodów zanotowały „Gala” (G+J Polska) - 6 proc., oraz „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) - 1 proc.

Jedynymi magazynami z czołówki, które zanotowały spadki cennikowych wpływów reklamowych, są „Tele Tydzień” i „Claudia”. Ten pierwszy zarobił mniej o 12,8 proc., a drugi - o 7,3 proc.

Cennikowo wszystkie czasopisma zarobiły z reklam 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Tymczasem według danych Starlinka ich faktyczne wpływy reklamowe w trzech kwartałach ub.r. spadły w skali roku aż o 17,9 proc. (zobacz szczegóły). - Do wzrostu cennikowych przychodów przyczyniły się start kilku nowych tytułów oraz zmiana cenników przez niektórych wydawców - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Małgorzata Węgierek, dyrektor zarządzająca domu mediowego Arena Media. - Jednak nie wierzę, że w rzeczywistości magazyny zarobiły z reklam więcej niż przed rokiem. Wydaje mi się, że raczej o kilka procent mniej - dodaje.

Podobnego zdania jest Michał Daniluk, członek zarządu OMD ds. nowych mediów. - Presja na obniżanie cen reklam i zwiększanie rabatów to trend ogólnorynkowy i nie dotyczy tylko prasy. Walka konkurencyjna odbywa się również na poziomie dodatkowych świadczeń reklamowych - opisuje Daniluk. - Dlatego na pewno nie można mówić o wzroście przychodów prasy ogółem - ocenia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję