Mediacap z 67,6 mln wpływów i 3,3 mln zł zysku w 2014 r. Będzie kolejna akwizycja i przejście na rynek główny GPW

W ub.r. holding Mediacap (do którego należą agencje marketingowe Scholz & Friends Warszawa, EM Lab i The Digitals oraz firma badawcza Grupa IQS) zanotował rekordowe wyniki finansowe: 67,6 mln przychodów i 3,3 mln zł zysku. Wpływy z usług reklamowych stanowiły już tylko 37 proc. przychodów firmy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wpływy Mediacapu wzrosły w skali roku o 94,5 proc., co wiąże się głównie z efektami zrealizowanych przejęć: w listopadzie 2013 r. spółka kupiła 53 proc. udziałów firmy badawczej Grupa IQS, w grudniu - 51 proc. udziałów agencji interaktywnej The Digitals, a w lipcu ub.r. - Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

- Wyniki w 2014 roku to dowód na skuteczność realizowanej przez nas strategii agresywnej budowy udziałów w rynku. Ważne, że wyższe przychody przekładają się na silny wzrost EBITDA i zysku netto, co pokazuje, że udaje nam się generować korzyści skali dzięki przejęciom - komentuje Jacek Olechowski, prezes Mediacapu.

grafika

W ub.r. usługi reklamowe zapewniły już tylko 37 proc. wpływów spółki, podczas gdy rok wcześniej było to 90 proc. Za to udział przychodów z sektora digitalowego wzrósł do 35 proc., a z sektora badań i analiz (data) - do 28 proc.

- Ważnym czynnikiem, mającym wpływ na zeszłoroczne wyniki, są odpisy wartości przejętych spółek, stąd publikujemy wynik netto znormalizowany, nieuwzględniający tych odpisów. Po przejściu na Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (MSR) jeszcze w tym kwartale, nie będzie już odpisów amortyzacyjnych wartości firmy przejętych podmiotów - zaznacza Edyta Gurazdowska, dyrektor finansowy i członek zarządu firmy.

grafika

W pierwszej połowie br. Mediacap planuje z rynku New Connect przejść na główny rynek Giełdy Papierów Wartościowych. Zapowiada też przejście kolejnego podmiotu, które ma pozwolić spółce przekroczyć poziom 100 mln zł wpływów i zwiększyć EBITDA o co najmniej 3 mln zł.

- W ciągu najbliższych trzech lat staniemy się jedynym polskim podmiotem, który będzie porównywalnym skalą konkurentem dla sześciu największych holdingów międzynarodowych działających w Polsce, które dziś kontrolują według naszych szacunków ponad 60 proc. wartego około 7 mld złotych polskiego rynku reklamowego - przekonuje Jacek Olechowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych