Mediacap ze spadkiem wpływów i 2,5 mln zł zysku netto. Przychody Grupy S/F i IQS ponad 20 proc. w dół

W ub.r. holding marketingowo-badawczy Mediacap zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 122,58 mln zł, a jego wynik netto poszedł w górę z 3,22 mln zł straty do 2,48 mln zł zysku. Wpływy Grupy S/F i IQS skurczyły się o ponad 20 proc., natomiast Grupa LTTM wzrost o 19 proc. osiągnęła dzięki przejęciom.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mediacap ze spadkiem wpływów i 2,5 mln zł zysku netto. Przychody Grupy S/F i IQS ponad 20 proc. w dół
Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

- Z powodu pandemii zniknęła większość naszego biznesu eventowego oraz lwia część badań jakościowych face-2-face. Z samych tych dwóch linii biznesu ubyło nam 13 mln PLN przychodów. Z dnia na dzień musieliśmy przekształcić się z biznesu rosnącego w dwucyfrowym tempie w taki, który skutecznie zarządza skutkami spadków sprzedaży - opisali członkowie zarządu Mediacapu w liście do akcjonariuszy.

Oferująca usługi marketingowe Grupa S/F (niedawno zmieniła nazwę na Grupa Freundschaft), do której należą agencje Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, Emlab i Booost, zanotowała spadek przychodów z 59,12 do 45,69 mln zł i zysku EBITDA z 4,96 do 3,9 mln zł, a jej wynik netto z działalności kontynuowanej wzrósł z 2,42 mln zł straty do 2,49 mln zł.

Natomiast wpływy segmentu badawczego IQS zmalały o 24 proc. do 18,95 mln zł, zysk EBITDA - z 4,98 do 2,64 mln zł, a wynik z działalności kontynuowanej - z 1,79 mln zł zysku do 253 tys. zł straty.

- Ryzyko dla wyników i płynności zostało w dużej mierze skompensowane poprzez redukcję liczby stanowisk, wstrzymanie rekrutacji oraz czasowe obniżki wynagrodzeń, od kwietnia do grudnia 2020. Fakt, iż w nowy rok weszliśmy jako organizacja mniejsza, ale stabilna zawdzięczamy więc w ogromnym stopniu elastyczności i wyobraźni naszych ludzi - stwierdził zarząd Mediacapu.

grafika

LTTM ze wzrostem dzięki przejęciom

Grupa LTTM osiągnęła wzrost przychodów o 19 proc. - z 48,64 do 57,94 mln zł, przy czym w ujęciu like-for-like (czyli bez uwzględnienia zrealizowanych przejęć) jej wpływy zmalały o 6 proc.

Do Grupy LTTM należą zajmujące się influencer marketingiem agencje TalentMedia, LifeTube i Gamellon (dwie ostatnie zostały przejęte w 2019 roku) oraz  kupiona pod koniec ub.r. spółka Gameset.

- LTTM wypracował w IV kwartale rekordowy wynik i zamknął rok ponad 60% wyższym wynikiem EBITDA. Rentowność tego segmentu nie osiąga jeszcze zakładanych docelowych poziomów i praca nad osiąganymi parametrami pozostaje naszym głównym celem w tym roku - stwierdził zarząd Mediacapu.

Zaznaczył, że Grupa LTTM w ub.r. zapewniła już 47,3 proc. przychodów i 35,4 proc. wyniku EBITDA holdingu. Krótko po wybuchu epidemii LTTM zwolniła 9 proc. pracowników i zlikwidowała działającą niecały rok spółkę Mellon Media zajmującą się produkcją treści na YouTube’a.

Zysk EBITDA Grupy LTTM poszedł w górę z 2,24 do 3,59 mln zł, a zysk netto z działalności kontynuowanej - z 74 tys. zł do 1,79 mln zł.

grafika

Łączy zysk EBITDA Mediacapu zmalał z 12,18 do 10,12 mln zł, a wynik netto - z 3,22 mln zł straty do 2,48 mln zł zysku.

- W 2021 roku spodziewamy się dynamicznego wzrostu, napędzanego naszą wiodącą linią biznesową LTTM - w obszarze influencer i gaming marketingu. Pomimo trwającej pandemii spodziewamy się rekordowego roku, ze szczególnym naciskiem na zysk netto dla akcjonariuszy - stwierdził zarząd firmy.

grafika

Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy, większościowym akcjonariuszem spółki jest jej prezes Jacek Olechowski (ma 52,08 proc. akcji). W środę na koniec sesji kurs firmy wynosił 2,15 zł, co daje kapitalizację w wysokości 40,46 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?