Mindshare Polska stratny, wpływy 12 proc. w dół

W ub.r. przychody agencji mediowej Mindshare Polska (należącej do koncernu WPP) zmalały w ub.r. o 11,9 proc. do 430,89 mln zł, a jej rentowność netto pogorszyła się z 1,33 mln zł zysku do 2,17 mln zł straty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Mindshare Polska stratny, wpływy 12 proc. w dół

Przychody krajowe Mindshare Polska zmalały w ub.r. z 419,43 do 388,48 mln zł, a te z zagranicy - z 69,61 do 42,41 mln zł. - Na spadek przychodów wpłynęły straty klientów, które częściowo zrekompensowano nawiązaniem współpracy z nowymi kontrahentami, spadki budżetów reklamowych bieżących klientów, zmiana sposobu wydatkowania i niesprzyjające warunki rynkowe - wyjaśniła agencja w sprawozdaniu.

Wpływy w ramach koncernu WPP zmniejszyły się z 11,54 do 11,35 mln zł, w ub.r. 5,76 mln zł pochodziło od GroupM, 2,49 mln zł od Mindshare Media UK, a 2,45 mln zł od Mindshare Slovakia.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/essencemediacom-praca-zarobki-wyniki-finansowe,7169504040384641a ##

Na działalność operacyjną Mindshare Polska przeznaczył w ub.r. 432,3 mln zł, o 11,3 proc. mniej niż przed rokiem, z czego koszty usług obcych (głównie powierzchni reklamowych w mediach na potrzeby kampanii dla klientów) spadły z 466,59 do 412,95 mln zł.

Wydatki na wynagrodzenia zmalały z 15,24 do 14,31 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,66 do 3,22 mln zł. Liczba pracowników firmy zmniejszyła się ze 106 do 95.

Pozostałe wpływy operacyjne poszły górę z 718,7 tys. do 1,29 mln zł, a koszty finansowe (przede wszystkim na odsetki) - z 641,1 tys. do 2,37 mln zł, natomiast pozostałe wpływy operacyjne podskoczyły z 718,7 tys. do 1,3 mln zł.

Na poziomie operacyjnym rentowność Mindshare Polska pogorszyła się z 2,11 mln zł zysku do 207,2 tys. zł straty, a na poziomie netto - z 1,33 mln zł zysku do 2,17 mln zł straty. Na koniec ub.r. agencja na rachunkach i lokatach miała 31,26 mln zł, wobec 44,06 mln zł rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wavemaker-agencja-mediowa-praca-wynagrodzenia-klienci,7169504857102465a ##

Według prognoz zarządu Mindshare’a polski rynek reklamowy zyska w br. 1-2 proc. i podobnie wzrosną przychody agencji. Firma zapowiedziała, w sprawozdaniu, że „zamierza uzyskać zysk brutto dzięki pozyskaniu nowych klientów, dalszym efektom programu redukcji kosztów, a także urocznieniu przychodów pozyskanych ze współpracy z klientami rozpoczętej w trakcie roku 2022”.

Ponadto agencja „w związku z rosnącą złożonością ekosystemów mediowych zamierza pogłębić specjalizację i ekspertyzę, które wsparte nowymi platformami automatyzacyjnymi BC Media i Doppio pozwolą na poprawę efektywności działania”.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?